WebReus
WebReus is gevestigd in Eindhoven. De servers van deze webhost staan in Amsterdam en Den Bosch.
Er worden drie hostingpakketten aangeboden door WebReus: Webreus Allround, WebReus Power en WebReus Giant. De prijs is beslist laag te noemen, hoewel de prijs van een domeinnaam nog niet is inbegrepen in de pakketprijzen. Vanaf het Power-pakket is het mogelijk om een tweede website met domeinnaam op één account te hosten. Bij het Giant-pakket kan een derde website op het account gehost worden.
Het controlpanel is van Plesk. De pakketten bieden ondersteuning voor: PHP, MySQL, Apache, Perl/CGI, PostgreSQL, Python en apache-ASP. Webmail is aanwezig net als een virusscanner en spamfilter. DNS beheer is tevens mogelijk voor de domeinen die bij WebReus geregistreerd zijn.
Bij alle webhostingpakketten wordt Installatron meegeleverd. Hiermee kunnen snel allerlei populaire applicaties geïnstalleerd worden. Het gaat om onder meer een Content Management System (Joomla), e-commerce pakket, gastenboek, foto-album, poll en een teller.
Heb jij ervaringen met webhosting bij WebReus? Deel je ervaring dan met de andere bezoekers. Je review met beoordeling kun je onderaan deze pagina toevoegen. Bedankt!
Hieronder lees je de ervaringen van andere bezoekers met WebReus BV.
Ervaringen
33 Reviews over WebReus:
Plaats hier je eigen ervaringen met deze webhost
Geef voor ieder onderdeel een beoordeling van 1-5 sterren en licht vervolgens je ervaringen toe in het tekstvak. Klik tenslotte op "Voeg review toe".
Ervaringen van Gino (September 24, 2020):
Sinds de mail problemen van 24 augustus, getracht om info/hulp/support/antwoord van Webreus te krijgen maar tot op heden nog niet gelukt. Na 10 jaar zal als enige optie verhuizen naar een andere provider overblijven …
Zelfs na het bericht dat “alles” opnieuw zou moeten werken, kreeg ik mijn mails niet meer ingeladen in mijn Gmail …
Uiteindelijk zelf de “oplossing” gevonden door bij de instellingen mijn wachtwoord opnieuw in te geven, maar nu krijg ik van veel klanten te horen dat mijn mails rechtstreeks in de spam belanden …
Het ergste voor mij is nog het gebrek aan communicatie, tijdens de mail problemen kon ik zelfs geen support ticket indienen omdat ik ook daar een SMTP-error kreeg.
Enige dat ik ontvangen heb is de vraag om een domein registratie te verlengen ;-(
Ervaringen van René (August 31, 2020):
Al meer dan 1 week ligt het mailverkeer via Webreus stil.
Zeker voor mij nadelig omdat mijn zakelijke klanten mij niet bereiken kunnen.
Meerdere malen via het ticket systeem navraag gedaan,
Reactie? Ho, maar. Niets, nada.
Telefoon? Dat kan niet bij Webreus.
Er is een algemene mail van Webreus naar hun klanten gestuurd, dat Webreus een DDos aanval heeft gehad.
Dit is alles.
Verder moeten klanten maar afwachten.
Er zou toch minstens een update naar de klanten gestuurd kunnen worden met info omtrent de actuele stand van zaken.
Ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg op mijn vragen gesteld via het ticketsysteem.
Ervaringen van Jan Krijtenburg (October 9, 2019):
Voor de (lage) prijs die je betaald krijg je een prima service. Problemen, de enkele keer dat er wat is, zijn tot nu toe altijd snel en correct opgelost.
Ervaringen van Jack (June 13, 2018):
Dit is veruit de slechtste webhoster die we kennen. Ook jaren nadat we er weg zijn hebben we er nog last van omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben, nergens op reageren en nog processen hebben draaien van websites die 9 jaar geleden zijn wegverhuisd. Gevolg is dat hun servers zó extreem traag zijn dat je je e-mail niet eens op kunt halen (time out), laat staan gewoon een simpele website kunt draaien. Ze sluiten zaken opeens af, zodat je domeinnamen kwijt kan raken, een helpdesk is er niet, of je krijgt na weken een enorm bot antwoord dat je “niet zo moet zeiken” en dat bij hun alles werkt. Afrader!
Ervaringen van Barbera (October 27, 2017):
Al weer dagen zonder email!! Diverse tickets aangemaakt bij Webreus om het probleem op te lossen. Webreus reageert nergens op!!
Ervaringen van Sam (June 21, 2017):
Temidden van een grote hoeveelheid (soms herkenbare negatieve) beoordelingen, blik ik als architect/innovator terug op 12 jaren als zakelijke klant bij de Eindhovense hostingprovider WebReus.
Ik reflecteer in vogelvlucht over ruim 150 maanden van meestal server up-time en soms ook langdurige en helaas steeds vaker voorkomende down-times, veroorzaakt door gecrashte buurwebsites in dezelfde shared hosting. Ik benoem de unieke positieve aspecten van WebReus en waarom mensen zoals ik destijds ooit massaal klant werden, en waarom deze nu massaal bij andere providers gaan zoals overal is te lezen. Ook vertel ik waarom ook ik op den duur moest vertrekken.
PRIJSVECHTER
WebReus onderscheidde zich ooit als de goedkoopste van Nederland, goedkoper dan welk ander aanbieder ook! Dit heeft hen een enorm klantenbestand opgeleverd door mond op mond reclame, want hun website was lange tijd sober en simpel, niet meer van deze tijd.
De helpdesk bestond ooit uit een vaste ploeg van ervaren, toegewijde mensen. Er werd ingezet voor langdurige relaties met de klant. Er werd meegekeken en meegedacht naar persoonlijke wensen, dingen opgelost zodat het, eenmaal juist ingesteld ook echt jaaaren goed ging. Ook technisch was alles in orde en als je na veel pogen ergens niet uitkwam, dan werd er ook eens meegekeken met uiteraard server gerelateerde dingen (Apache/htaccess enz).
TROUW
Kortom alles was wel en wee en het bedrijf maakte ooit een gezonde betrouwbare indruk omdat je websites altijd werkten. En een tevreden klant is de beste reclame voor je bedrijf want iedereen vertelt door over zijn goede ervaringen en zo werd WebReus groot. Toen, langzaam en heel geleidelijk, kantelde dit rijkdom aan tevreden klanten om. Als ik een datum moet noemen dan denk ik denken zo in de periode tussen 2012-2014 waarbij veel nadelige veranderingen achter elkaar ontstonden…
KANTELING
– meer server downtimes: als een buur website crashte op de shared hosting, dan waren Alle websites op die server uit de lucht!
– meer dan eens heb ik gestaan voor volle zalen tijdens een presentaties en wilde de presentatie vanaf mijn website opstarten, ook even reclame maken voor je website die je als innovator online hebt staan bij WebReus, maar mijn site gaf dan een time-out vanwege onbereikbaar DNS. Slechter reclame bestaat niet voor een webhoster! Iedereen keek en dacht daar moeten wij NIET bij zitten! Dus of alles werkte snel of zo traag dat je wist: er is weer wat aan de hand met een van de honderden buurwebsites op de shared hosting waar je zat. Dit werd als reden eerlijk aan je verteld als je vroeg om de reden waarom je site eruit lag die en die dag.
– een nieuwe extern ingekochte omslachtige online helpdesk ticketsysteem
– hierdoor ontstond een grotere afstand tot de helpdesk
– soms werden tickets zomaar gesloten zonder een antwoord op je vraag, laat staan een adequate oplossing
– de volledige opheffing van de telefonische support (die daarvoor al slecht bereikbaar was)
– tenslotte: hogere prijzen voor nl domeinen en veel hogere prijzen voor com en org domeinen
Er is al door anderen hier al het een en ander over gezegd in soms zeer negatieve, dramatische reviews, die de ontevredenheid van de klanten in de recente jaren weerspiegelt over het Brabantse hosting reus. Ik denk echter dat deze mensen meer “teleurgesteld” zijn in dan “boos” op WebReus, omdat ze als trouwe oudklant meer hadden verwacht van het bedrijf waar ze jarenlang achter hebben gestaan. Om deze reden wil ik niet lager dan 6 gaan in de becijfering want dat zou ik oneerlijk vinden voor de goede jaren en de goede mensen daar.
Volgens mij vertellen veel mensen hier over de slechte service van met name nieuwe (jongere?) krachten bij WebReus gecombineerd met de online ticketsysteem. Terwijl de oudere bekendere medewerkers altijd voortreffelijk kundige vriendelijke service hebben geboden. Dat vergeet ik nooit en daar was en ben ik altijd zeer dankbaar voor geweest als klant.
VERTREK
Doorslaggevend voor mijn jeuk om te vertrekken heeft simpelweg te maken met mijn onbeantwoorde verzoeken over één specifieke vraag: “Waar en hoe kan ik U geld betalen voor 1GB pure SSD opslag?” Antwoord is altijd geweest: “Dat kan helaas niet” en “Dat bieden wij helaas niet.” Terwijl vele andere providers tegenwoordig voor een paar euro per maand maar liefst 100GB pure SSD hosting bieden!
Persoonlijk nam ik jaaaren geleden al afscheid van de hard disc drive (HDD) in al mijn computersystemen en vind dat voor dat ene GB opslag die ik nodig heb online, een SSD de enige juiste opslagmedium is vanwege zin lagere access times latencies en zeer hoge que depths bij laden/FTP transfers. Vooral met heleboel kleine bestandjes een merkbaar verschil!
SAMENVATTING
Mijn redenen voor vertrek als zakelijke klant zijn:
– Geen uitzicht/perspectief op modernisering van technieken als SSD ook niet tegen bijbetaling
– De omslachtige tijdrovende externe ticketsysteem en slechtere klantenservice (bij uitval van diensten)
– Trager geworden server met regelmatig en langdurig onbereikbare website
Ervaringen van Michel van Dijk (May 23, 2017):
Het schijnt dat mijn email al een tijd op onverklaarbare manier is gehackt!Nu had ik voor de grap even mijn website gegoogeld,en kom erachter dat de maffia spleetogen mijn site hebben gehackt!
Ze kopieren niet alleen,maar jatten ook nog eens!
Webreus kun je bellen,maar dat telefoonnummer is er voor de show!
De Plesk van webreus is sterk verouderd en je komt er met je gegevens niet eens meer in!
Kortom…Webreus is Webkneus
Ervaringen van Johan (May 1, 2017):
Jaren geleden was dit een hele goede hoster, maar dat is al heeeel lang geleden. Nu ligt de site er om de haverklap uit, zijn in eens ftp wachtwoorden veranderd zonder dat dit wordt door gegeven, duurt het dagen voor je respons krijgt op de helpdesk. Niet aan beginnen.
Ervaringen van TheAlternative (March 23, 2017):
Mensen a.u.b. ga weg bij deze webhost, bij WebReus is het 1 groot drama. Ze sluiten je zomaar af, veel storingen en zijn werkelijk nooit telefonisch te bereiken. Met een beetje geluk wordt de mail wel een keer beantwoord, maar van service is bij deze webhost totaal geen sprake. Betaal liever wat meer en krijg service, dan weinig betalen en veel ellende. Kortom, ik ga binnenkort al mijn domeinen en pakketten verhuizen naar een betrouwbare webhost. Dat bedrijven als WebReus nog recht van bestaan hebben snap ik niet, hier zouden ze hard op in moeten grijpen.
Ervaringen van Lia (March 7, 2017):
Gisteren contact gezocht met de supportafdeling ivm een phpupgrade en een uurtje later had ik al een reactie met de juiste informatie. Ik heb al een aantal jaren 4 websites draaien op Webreus en nog nimmer problemen gehad. En ook nu blijft de support in reactie snel en inhoudelijk juist tijdens de migratie van één van de sites.
Ervaringen van Hans (March 1, 2017):
WebReus, groots in kwaliteit en service
Dat is wat ze schrijven op hun site.
Helaas sinds ze met een ticket werken is de service zwaar achteruit gegeaan.
Ervaringen van Lars - Intender | Stoelmassage (January 27, 2017):
Vandaag heeft Webreus mijn domein weer actief gemaakt. Ik ben weer gewoon bereikbaar. Binnen 48 uur is de fout hersteld. Netjes dus. Ik blijf bij Webreus.
Groet.
Lars.
Ervaringen van Lars - Intender | Stoelmassage (January 26, 2017):
Sinds deze week is mijn site uit de lucht en ben ik niet meer bereikbaar per email. In contact komen lukt niet. Mijn ticket staat open en de telefoon wordt niet opgenomen. Dit valt me tegen van Webreus. Tot nu toe goede ervaring met deze provider. Maar een site mag niet meer dan 24 uur uit de lucht zijn zonder dat er actie ondernomen wordt.
Ervaringen van Bert (January 23, 2017):
Webreus.nl heeft mijn domein zonder reden stopgezet en nu kan ik deze niet bereiken omdat deze in quarantaine is geplaatst. ondanks dat ik keurig betaald heb. En ze willen dit niet herstellen, eerst zou ik dan € 45 moeten betalen. Telefonisch contact is niet mogelijk en zelfs nu reageren ze niet meer als ik een ticket aanmaak. Wat een slechte service is dit. Ja het is zeker een goedkope hostingprovider, maar zo zie je maar, goedkoop is duurkoop. Ik adviseer iedereen hier weg te gaan.
Ervaringen van Irene Bovy (December 30, 2016):
Mijn ervaringen bij Webreus zijn ook al enkele jaren van gewoon goed. Ik geef zelfs 5 sterren op support omdat ik ook antwoord en ondersteuning krijg op vragen/problemen die niet met hun instellingen/hosting te maken hebben maar met WordPress waarin ik de websites maak. Soms moet ik wel wat langer wachten op mijn antwoord maar hé mensen, voor 10,- per jaar, en sinds kort voor 20,- per jaar met beveiligingscertificaat! Sinds kort hebben ze een nieuw ticketsysteem en ontvang ik nog sneller antwoord.
Dus daarom 5 sterren (in geval van zo’n bedrag per maand zoals bij andere hosters wel gevraagd wordt, kun je uiteraard telefonische helpdesk 24/7 verwachten maar bij Webreus heb ik dat zelfs vaker per mail meegemaakt.
Ervaringen van Koos (December 29, 2016):
Prima partij als je geen eisen stelt aan beschikbaarheid. Wij hebben een aantal domeinen daar lopen. Deze liggen er per jaar gemiddeld een dag uit. Ook komt het voor dat de DNS instellingen ineens zijn teruggezet naar maanden/jaren geleden. Dit geeft de indruk dat het beheer niet op gestructureerde wijze plaats vindt.
De helpdesk is alleen per e-mail te bereiken. Dit is lastig werken als er aanvullende vragen worden gesteld en je iedere keer aan het einde van de rij weer moet aansluiten. Hierdoor duurt het erg lang voordat storingen (die door hen zelf worden veroorzaakt door slecht beheer of die ontstaan uit normale storingen) worden verholpen. Ook oplossingen voor eenvoudige problemen duren door deze werkwijze erg lang.
Zoek je betrouwbaarheid, dan gauw wegwezen en een paar euro’s meer betalen zodat je altijd bereikbaar blijft en snel geholpen wordt als er klachten zijn.
Ervaringen van Herma (December 27, 2016):
Ik ben reuze tevreden! 3 websites, in het begin even opstartproblemen maar al een aantal jaren gaat alles goed. Geven bij wijzigingen e.d. direct een emailbevestiging. Snel een duidelijk antwoord op mijn vragen waar ik mee verder kan.
Prijs – kwaliteit is een zeer goede verhouding.
Ervaringen van Rob (November 22, 2016):
Blijft behelpen met het webmailprogramma. Kon het zonder problemen opnemen in outlook 2007 Maar in outlook 2016 alles geprobeerd, pop3 imap maar geen synchronisatie met de webmailserver. Hulp gevraagd met een ticket. Reactie: we ondersteunen niet bij andere programma’s, vraag microsoft maar. Ja die is mooi zeg. Wat weet microsoft van instellingen van webreus. Kortom op dit moment weinig gemak van.
Ervaringen van Danny (November 22, 2016):
1 domeinnaam kwijt… heb betaald voor verhuis maar hebben ze niet gedaan waardoor de naam door anderen werd ingepikt.
2 domeinnamen in quarantine doordat ze verkeerde factuurgegevens sturen. Ze passen de gegevens niet aan maar schrappen gewoon de domeinnaam.
Ik ben alles elders aan het plaatsen.
Ik plan ook een officiele klacht met bewijsmateriaal want dit is een schande, zelfs geen halve ster waard.
Tip: betaal iets meer eb ga elders!!!
Ervaringen van Rick (November 13, 2016):
Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen met Webreus. Snel antwoord op mijn vragen (soms stomme) maar wel antwoord. Met migraties is bij ons alles goed gegaan. heb er ongeveer 16 websites draaien naar volle tevredenheid.
Iedereen kan wel eens een storing hebben. Maar om dan meteen een bedrijf af te kraken?
Jongens van webreus.. Bedankt!!
Ervaringen van Jan van Limburg (October 25, 2016):
Afgelopen weekend overgegaan naar nieuwe server bij Webreus. Alle zakelijke e-mail berichten zijn weg en al langer dan 24 uur geen zakelijke e-mail berichten. Ticket aangemaakt. Webreus zegt alles terug gezet te hebben maar het werkt nog niet. Probeer ze telefonisch te bereiken maar dat lukt niet. E-mail naar helpdesk en sales gestuurd en nu maar afwachten wat er gaat gebeuren
Ervaringen van Rik de Lange - De Tresaurier B.V. (October 17, 2016):
HELP
Webreus migreert e-mail server.
Door migratie is (de historie) van mijn mailverkeer van afgelopen 3 jaar verdwenen. Ik bewaarde deze netjes in mapjes
Telefonisch is Webreus onbereikbaar, via de mail geen reactie.
HELP ik heb een business standstil
Ervaringen van Geerten (September 28, 2016):
prima ervaringen met webreus. downtime valt reuze mee en via mail wordt er altijd snel en adequaat gereageerd. zoals onlangs met het overzetten naar https.
Ervaringen van Stichting VHZC (September 9, 2016):
Beëindigen zonder vooraankondiging registratie van domeinen.
Wonderlijke administratie, service nihil, telefonisch onbereikbaar, onbeschofte reacties.
Wel goedkoop, leuk voor hobbyisten.
Ervaringen van Judith (July 22, 2016):
Wat een aanfluiting is dit bedrijf zeg. Ik heb nu voor de 2e keer zware problemen met mijn zakelijke account en ik word zeer slecht tot niet geholpen. Telefonisch zijn ze absoluut niet te bereiken en per mail duurt het vele dagen voordat je een keer een kort berichtje terug krijgt waar je vervolgens niks mee kan.
Zodra het probleem is opgelost, ben ik weg!
Ervaringen van Marcel (June 27, 2016):
Met mijn bedrijf heb ik verschillende pakketten afgenomen.
Ik zit inmiddels een aantal jaar bij webreus maar het gaat steeds verder achteruit. Telefonisch zijn ze totaal niet te bereiken. Je krijgt gewoon aan bandje te horen dat ze zogenaamd allemaal bezet zijn en dat je het later nog maar een keertje moet proberen of een email moet sturen.
Email sturen is ook een drama als je gelukt hebt krijg je eindelijk na ruim 48 uur een bericht terug met de vraag waarom dat dan niet werkt… met vriendelijke groet Tony! (daarom schrijf ik juist de helpdesk aan) Nu is het probleem inmiddels nog steeds niet opgelost en ben ik genoodzaakt om mijn personeel gewoon door te betalen omdat ze niet verder kunnen.
Kort samengevat: Webreus is om te JANKEN !
1 ster is nog teveel voor dit bedrijf. Wat mij betreft mag dit bedrijf snel failliet gaan.
Ik stap over naar een ander.
Ik kan dit bedrijf niet aanraden.
Ervaringen van Youran (June 20, 2016):
k#t server. echt een slecht hosting bedrijf. OVERSTAPPEN!
Ervaringen van Leendert P.Stodel (June 3, 2016):
Zonder reden halen zij de stekker uit mijn site . Mijn kunstsite houd ik vaak bij en wil waarschijnlijk meer mee doen. Probeer hun telefonisch te bereiken en te mailen, no response. Waarschijnlijk willen ze een claim aan hun broek krijgen omdat ze zonder reden onze opgebouwde sites gaan vernaggelen en afsluiten.
Ervaringen van Nathan (May 6, 2016):
Ik heb eigenlijk enkel goede ervaringen met WebReus. Al lijkt hun hosting some wel een beetje overal-en-nergens op het gebied van interne orde, hebben zij mij altijd snel geholpen en voor een goede prijs.
Ervaringen van h verhagen (April 18, 2016):
waardeloos bedrijf. Zonder aankondiging de stekker uit mijn domein getrokken. Daardoor was ik de hele dag niet bereikbaar via mail. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Wel een mail gekregen met een grote mond. Meteen gebeld met SIDN, zij hebben mij aangeraden over te stappen naar andere registrar.
Ervaringen van Zieger (March 25, 2016):
Webreus begint op kleinduimpje te lijken.
Volledig onbereikbaar via telefoon en mail. Tijd om de stecker uit deze partij te trekken want wie zo denkt om te kunnen gaan met zijn klanten verdient ze niet.
Even wat speurwerk en via kvk nummer komen we onderstaande partij tegen. Even met deze mensen gebeld en een behoorlijk schuchtere houding viel mij ten deel na wat kritische vragen over webreus. Kan niet anders dan dat deze partij ook betrokken is bij het web.
Zie onderstaande info via google. (Netbase is ook Webreus via verschillende telefoonnummers krijg je namelijk hetzelfde bandje)
Van Rosmalen It Consultancy BV is een houdstermaatschappij. Het is (gedeeltelijk) eigenaar van de volgende in Nederland gelegen entiteiten:
Niveau 2
Netbase BV, gelegen aan de Stratumsedijk 23 H in Eindhoven (gemeente Eindhoven)
Prosaldo BV, gelegen aan de Stratumsedijk 23 H in Eindhoven (gemeente Eindhoven)
Corporatio Software Technology Holding BV, gelegen aan de Stratumsedijk 23 H in Eindhoven (gemeente Eindhoven)
Ervaringen van Frank Berghuizen (March 21, 2016):
Zeer dramatisch slecht support en veel downtijd. Nu weer de apache server die niet schijnt te werken.
Je wilt ze even bellen….vergeet het maar ze nemen gewoon de telefoon niet op.
Maar wat kun je ook verwachten voor weinig geld……….juist weinig goeds. Dus boeltje oppakken en maar ergens anders heen.
Ervaringen van Pascal (March 11, 2016):
Wat een WAARDELOOS bedrijf!
Enkele weken terug lag alles plat, in de eerste instantie de mail (wat mij een x aantal klanten heeft gekost), daarna de site. Ik probeer al dagen in contact te komen met deze figuren om een PHP-versie update voor elkaar te krijgen, maar geloof dat het een verloren zaak is. Ook als je hun andere firma “Netbase” probeert te bellen krijg je het zelfde bandje te horen. Voor mij persoonlijk, ga ik al mijn domeinen overzetten naar een ander.