One.com
De webhost One.com werd in 2002 opgericht in Denemarken (de naam was toen nog B-one) en is nu één van de grootste webhostingbedrijven van Europa met klanten in 149 landen. Het bedrijf richt zich speciaal op particulieren en kleine bedrijven. De servers staan in Denemarken bij Interxion.
Er worden drie standaardpakketten aangeboden. Bij alle pakketten zit een MySQL database, een virus- en spamfilter en een dagelijkse backup. Verder is het mogelijk om snel een foto galerij en blog te installeren. De prijs van de hostingpakketten is laag. De kosten van de domeinnaam dienen er nog wel bij opgeteld te worden, want deze is niet inbegrepen in de pakketprijzen. Het is niet mogelijk om meerdere domeinnamen op één account te hosten. Er wordt geen duidelijke limiet voor het dataverkeer van de webhostingpakketten aangegeven. Er wordt gezegd dat dit “onbeperkt” is.
Met de WebCreator is het mogelijk om via het control panel van One.com (het Configuratiescherm) een website in elkaar te zetten. Er kan gekozen worden uit verschillende sjablonen voor de site. Vervolgens kunnen er nieuwe pagina’s aangemaakt worden en kunnen bestaande pagina’s worden bewerkt.
One.com is gevestigd in Denemarken, maar biedt ook support in het Nederlands. Klanten kunnen technische ondersteuning krijgen via de live help (chat), die 24 uur per dag bereikbaar is volgens de site. Daarnaast is het mogelijk om vragen via een formulier op de site van One.com te verzenden. De host biedt geen telefonische ondersteuning.
Wat zijn jouw ervaringen met One.com webhosting? Plaats je ervaring onderaan deze pagina.
Hieronder zie je ervaringen van andere bezoekers met One.com.
Ervaringen
48 Reviews over One.com:
Plaats hier je eigen ervaringen met deze webhost
Geef voor ieder onderdeel een beoordeling van 1-5 sterren en licht vervolgens je ervaringen toe in het tekstvak. Klik tenslotte op "Voeg review toe".
Ervaringen van PB (September 16, 2022):
Ik bol het af, heb het gehad. Meer dan 10 jaar tevreden klant. In juni hernieuwing domein betaald, juli krijg herinnering, augustus opnieuw herinnering. Ik denk, ik maak het makkelijk, betaal de herinnering, leg uit dat het tweemaal betaald is vraag het teveel terug. Niemand die daar begrijpt wat ik bedoel. Ze hebben het nog steeds over een hernieuwing die niet betaald is. Bekijk het man!
Ervaringen van Poefie (October 29, 2021):
Altijd tevreden geweest. Nu de laatste 2 jaar (!) verdubbeling van de prijs zonder als klant te worden verwittigd. Eenzijdige aanpassingen van het contract (bv. One click WordPress wordt zo maar uit je pakket verwijderd). Prijsverdubbeling zonder even te melden en optie om op te zeggen.
Shame on you one.com. Ooit bij de beste, nu te mijden!
Ervaringen van Dominique (December 31, 2020):
Reeds 10 jaar tevreden klant, echter bij de laatste factuur was de normale jaarprijs eenzijdig veranderd en gestegen van 50 Euro naar 126 Euro (dit is factor 2,5!!!)! Zogezegd wegens “vereenvoudigingen” in hun pakketten. Ik heb mijn interesse dan ook vereenvoudigd: dit is het laatste jaar en zodra ik kan, ben ik weg. Dit is gewoon een crapuleuze manier van zakendoen, en ik raad iedereen aan om hiervan zo ver mogelijk weg te blijven.
Ervaringen van jackkerkrade (July 24, 2020):
Ben al jaren klant bij one.com. Maar nu met hun eenzijdige wijziging van afgesloten contract nadert het einde. Je gaat er klant worden omdat je er genoeg mogelijkheden hebt om ongelimiteerd aantal domains te zetten, prijs was goed, mogelijkheden ook. En dan gebeurt het. Ze zien dat ze genoeg klanten hebben beginnen de prijs te verhogen. Volgende is het eenzijdig veranderen van een afgesloten contract. En de chat/helpdesk : ja zo is het. Dus ik vroeg die dame : je huurt een huis met 2 slaapkamers, dan komt je verhuurder en zegt, vanaf nu nog maar 1 slaapkamer en je mag maar met 2 personen binnen. Commentaar: algemene voorwaarden. Zo maak je je het wel heel eenvoudig. Judge Judy zou de vloer aanvegen met hun. Ik ga voor mijn 10+ domains op zoek naar een hoster die niet elk jaar de voorwaarden veranderd om zo meer poen te kunnen krijgen.
Ervaringen van Hoogstraate (October 13, 2018):
Onaangename verrassing bij nieuwe factuur. Jaar 1 niets aan de hand, jaar 2 aantal pagina’s worden gehalveerd, jaar 3 een stijging van 34%. Agressief prijsbeleid. Tijd om naar een andere provider over te stappen.
Ervaringen van Mark (July 12, 2018):
Ik heb al 6 jaar een site bij one.com maar de laatste tijd krijg ik bijna elke dag de internal error 500 te zien en is mijn site tussen de 15 minuten en een uur offline.
Mits dit een perssite is er geen enkele degelijke reactie komt van hen ga ik mijn hosting hier opzeggen en naar Combell vertrekken.
Deze zijn misschien niet van de goedkoopste maar die geven tenminste 24/27 en 7/7 support en als je tevreden bent met een 9-5 weeksupport dan ben je welkom bij Easyhost.
beide zijn Belgische bedrijven die tenminste nog iets willen betekenen voor hun klanten.
Ik heb het dus ook gehad met de mentaliteit van one.com
Ervaringen van Petra (July 4, 2018):
Ik heb in totaal 25 domeinnamen bij one.com staan.
Basics functies werken goed maar als je een probleem hebt, lost het maar op.
Uren en uren aan de chat/support en in gelijk welk taal, geven ze jou het gevoel dat je zelf de sul bent n.t. dat ik zelf mijn websites maak.
Ik zoek een ander host alternatief, al geef ik graag toe dat de prijs niet het belangrijkste is maar de professionaliteit als er problemen ontstaan en dat merk je pas als je problemen hebt. Jammer dat one.com dit probleem zelf niet inziet want veranderen van provider doet niemand graag (teveel werk)
Ervaringen van karen (May 19, 2018):
heb nooit geklachten gehad kreeg ik onlangs een factuur van 80 euro waarbij er mij ongevraagd voor bijna 50euro extra werd aangerekend voor hun MarketGoo Start – Zoekmachineoptimalisatie. blijk ik daar een mail overgehad te hebben?? dus ongevraagd extra kosten aanrekenen. nu kan ik ineens van de ene week op de andere niets meer wijzigen op mijn website omdat ik 12 ipv van 5 pag. heb, die 12 pag. heb ik al 5 jaar en ineens zit de hele website op slot.. kan niets meer wijzigen zo klant onvriendelijk ! bah druk op zoek naar goede vervanger!
Ervaringen van Evil_Ed (May 17, 2018):
Ben al flink wat jaren klant bij One, op het hoogtepunt met meer dan 10 domeinen / sites gehost bij hun.
In het begin was het niks fancy’s gewoon recht toe recht aan, maar de laatste jaren worden er steeds meer ‘diensten’ geintroduceerd die en veel geld kosten, en automatisch door je strot geduwd worden.
Elke vorm van communicatie wordt simpelweg gepareerd met het is zo en je moet er maar mee leven (niet letterlijk).
Ik heb een jaar geleden ruim de helft van mijn domeinen al opgezegd en dat ga ik nu binnenkort weer doen.
Kreeg vandaag een bericht van ze dat een bepaalde dienst die ik gebruik niet langer meer beschikbaar is en dat de foto’s gemigreerd worden naar een dienst die niet de functionaliteit bied die de oude dienst had, en niet langer ongelimiteerd gratis is …
Mooie upgrade… in hun voordeel … ik ben er echt klaar mee.
Ervaringen van Jan (May 8, 2018):
Ellendig, sloom, slechte service. Fout ligt altijd aan jou.
Koste veel energie en moeite. Niet goed voor je gezondheid, hoe frustrerend one.com te werk gaat.
Ervaringen van Timmy (March 12, 2018):
Ik had voor 2 jaar geen klachten over one.com. Ze zijn goedkoop dus voor een eenvoudige website en emailaccount voor een bijberoep ideaal. De matige service moet je er wel bijnemen. Jammer genoeg kreeg ik onlangs een factuur van 80 euro waarbij er mij ongevraagd voor bijna 50euro extra werd aangerekend voor hun MarketGoo Start – Zoekmachineoptimalisatie. Uiteraard wou ik weten hoe dit kwam, kreeg ik doodleuk het antwoord dat ze mij 2 maanden geleden een mail hadden gestuurd hierover. Dus best altijd al hun (spam)mails lezen en hopen dat ze u niet ongevraagd extra kosten aanrekenen. Uw account dus goed in het oog houden. Jammer genoeg voor een hardwerkend persoon niet altijd zo makkelijk. En ja ik ben na deze ervaring binnenkort geen klant meer.
Ervaringen van Monique (February 14, 2018):
Slechte klantenservice, denken niet met je mee. Mails komen internationaal niet aan, vaak ook nog zonder melding. Als ze al wel aan komen en klanten reageren dan kwamen de mails bij ons weer niet aan. Ze schuiven het af op de andere servers en je moet steeds dezelfde gegevens aanvoeren bij de helpdesk. Telefonisch wordt je afgescheept. Wij hebben het contract voortijdig opgezegd. Kortom een waardeloos bedrijf.
Ervaringen van Thijs Br (January 27, 2018):
Ik heb weinig ervaring als webbouwer. Ik was altijd tevreden over deze aanbieder (met simpele tools ziet het er aardig uit), maar de prijsverhoging naar 36 euro per jaar (was 29 euro vorig jaar) is toch wel te gek. Ik ga maar op zoek naar een andere aanbieder die geen ridicuul prijzen hanteert.
Ervaringen van Ruben (December 24, 2017):
Fijne hostingpartner, maar slechte klantenservice (Nederlands én Engels).
Zowel de Nederlandse klantenservice (chat) als de Engelstalige (chat) beantwoordt de vragen moeizaam/niet en denken niet/nauwelijks met je mee. Een telefonische klantenservice had mij al snel 3 á 4 uur aan chat bespaard, en hen dus ook. Er wordt weinig gedacht vanuit de gebruiker en vooral strak gehouden aan de gestelde pagina’s, PDF’s, etc.
Tijdens het contact met de klantenservice word ik meerdere keren naar dezelfde links toe gestuurd, terwijl ik daar al op gekeken en gereageerd heb. Het lijkt alsof ze er met hun hoofd niet bij zijn.
De klantenservice komt mij ouderwets over, in plaats van een betrokken partij die je graag verder wilt helpen. In één gesprek wordt ik uit ‘t niets gekoppeld aan verschillende personen, waar ik dan ook weer het hele verhaal opnieuw mag gaan uitleggen (de nieuwe medewerker begint weer bij vraag 1 i.p.v. alleen de laatste vraag).
Over de producten van one.com ben ik overwegend tevreden, maar de klantenservice wekt erg veel irritatie op.
Ervaringen van Johan Timmers (December 5, 2017):
Zag tot mijn verrassing dat one.com zijn prijs voor een kleine ruimte verhoogd heeft met meer dan 30%. Bij navraag werd mij gemeld dat het bestuur daartoe besloten heeft, en dat je als compensatie 10MB extra krijgt.
Daar zit ik niet op te wachten: een bestuur, een bizarre prijsverhoging en 10 MB waar ik niks mee doe..
Reden genoeg om maar eens om te zien naar een betrouwbaarder bedrijf..
Ervaringen van R. Kleijn (September 19, 2017):
Weer heeft one.com zijn prijzen verhoogd. Natuurlijk is dat niet leuk maar het is heel raar dat je er niet eens over geinformeerd wordt.
Ervaringen van Roxo (September 1, 2017):
Ik onderhoud al een paar jaar drie kleine websites bij one.com. De mogelijkheden zijn beperkt maar het werkt redelijk en ze waren niet al te duur.
Ik was dan ook ontzettend teleurgesteld toen ik er onlangs achter kwam dat de prijzen ineens met meer dan 300% verhoogd worden. Ze zouden toch moeten snappen dat je zo niet met je klanten omgaat? “Een goede naam komt te voet en gaat te paard” is een bekende spreuk. Nou, wat mij betreft zijn ze die goede naam dus met zevenmijlslaarzen aan het het verspelen!! Natuurlijk ga ik er weg en ik zal iedereen afraden om met zo’n onbetrouwbaar bedrijf zaken te doen.
Ervaringen van Dirk Wenmakers (August 24, 2017):
Nice way of working !! First, make a good offer to host a website. Then, many people come to you and spend time making a nice website, then change the rules and set up an invoice for CPU time and software to build it.
Ervaringen van Sannekuuh (July 6, 2017):
Ik ben al vanaf 2007 aan deze aanbieder verbonden, heb er 4 websites draaien. Nu echter de prijzen omhoog gaan, en je met de websitebuilder nog maar 5 pagina’s gratis kunt uploaden. Belachelijk. Ik ga mijn websites dus verhuizen naar een andere aanbieder. One.com is inderdaad te groot geworden. Hoge prijzen en meer restricties, jammer.
Ervaringen van Joyce (June 23, 2017):
De support van One is zeer bedroevend. Het lijkt steeds heel wat, tótdat er iets aan de hand is (in dit geval doet mijn mailserver al dagen erg vreemd) en ze het niet kunnen fiksen. Dan zeggen ze dat ze het doorzetten naar een andere afdeling, maar laten vervolgens niets meer van zich horen. (Ook niet op een ander email-adres wat het wél nog doet) Zwaar bedroevend en slecht.
Ervaringen van Marcel (May 30, 2017):
Ben anderhalf jaar bezig geweest een site te bouwen van 50+ pagina`s. Opeens kun je niet meer dan 5 pagina`s tenzij je per jaar ongeveer 80 euro extra betaald. Een stijlloze actie, heb alles eraf gehaald, ik doe nooit meer iets met one.com. Echt ontzettend laag dat je mensen zo voor het blok zet.
Ervaringen van maria (May 24, 2017):
Zeer teleurstellend. Voorheen goede webhost voor een goede prijs
Laatste periode stijgende prijzen fors maar blijven de opties en mogelijkheden op het nivo van 4 jaar geleden.
Inmiddels waardeloos. Hoop dat zij dit spoedig inzien en aanpassen.
Ervaringen van Kurt (April 28, 2017):
Ik gebruik One.com nu een klein jaar, toegegeven die streek met de web builder die eerst gratis en nu betalend is vind ik ook niet leuk. Anderzijds heb ik er minder problemen mee als je software gebruikt online dat die geld kost. Ik verwacht dan ook van One.com dat hun online versie heel regelmatig nieuwe tools zal aanrijken. Verder heb ik nu 2 sites bij one en sta op het punt een 3de aan te maken…maar nu twijfel ik een beetje met deze commentaren, zelf heb ik niks van dit alles ervaren en ben ik tevreden met hun service, traagheid op het controle paneel ja soms !
Anderzijds welke hostings zijn beter ????
Ervaringen van Caat (April 27, 2017):
Al jaren een tevreden klant bij one.com tot gisteren. Nieuw domein geregistreerd en de one click wordpress optie gebruikt. WAT!!!! One.com heeft nu een eigen tabblad op mijn dashboard en biedt een paar themes aan, nergens meer de optie om mijn eigen theme te uploaden! Helpdesk zegt doodleuk dat ik dat maar moet doen via ftp en stuurt me tijdens de chat allerlei bestanden. Ik gebruik wordpress al jaren, ben al jaren klant bij one maar ik zie een onafwendbare scheiding in het verschiet. “op verzoek van de klanten” werd gezegd, natuurlijk, die zijn blij met de zes themes van one.com terwijl de honderden gratis themes van wordpress zelf nu niet meer te bereiken zijn via het dashboard. Zo jammer.
Ervaringen van Michel P (April 24, 2017):
Ooit groot fan van one.com, maar dat is snel aan het verdwijnen. Kleine dienstjes worden je aangeboden voor belachelijke maandelijkse bedragen. Ooit had men Bix voor de opslag van je bestanden. Heb inmiddels met 2 vrienden werkzaam in de IT branche geprobeerd het ondoorgrondelijke Rushfiles aan de gang te krijgen, maar heb mijn pogingen maar gestaakt. One.com is het klassieke voorbeeld van hoe te groot gegroeide bedrijven uiteindelijk met hun klanten omgaan. Ga je starten met een website dan raad ik one.com ABSOLUUT NIET aan.
Ervaringen van Gerjanne (March 21, 2017):
Ben tot nu toe zeer tevreden over one.com. Vooral de mogelijkheid om via chat je problemen te melden werkt super. Ben altijd goed geholpen en alles is netjes opgelost.
Ervaringen van Rick (February 12, 2017):
Veel te duur ondertussen voor wat je krijgt. Werkt vaak niet naar behoren, is traag, en veel opties werken niet naar behoren. Dit jaar kost het me nog niks extra maar volgend jaar drie keer zo duur. Dus ga ik op zoek naar een andere webhoste voor mijn site.
Ervaringen van Pkevents (February 9, 2017):
Waar zijn ze daar allemaal mee bezig bij one.com Prijzen verhogen, instellingen veranderen, de chat is blijkbaar een robot ofzo, echt vroeger heel tevreden, maar de volgende sites host ik bij wix.com ofzo, ik vind het heel spijtig dat ze hun klanten/resellers zo gijzelen, ik vrees dat ze binnen enkele maanden helemaal uit de ether zullen zijn. Faillisement ofzo zit er aan te komen! En dan gaan er velen van ons pas miserie ondervinden!
Ervaringen van Hans (February 2, 2017):
One.com is +/- OK voor een zeer basic site maar zeker niets meer.
Voor een zeer sobere site waarvan er dan 100den gelijke zijn, is het dan ook duur.
De Chat is ook niet geweldig en ik heb al een paar keer de indruk dat deze zelf eerst ruime tijd opzoekingen dienden te doen vooraleer je antwoord krijgt.
Ik heb spijt dat ik er 2 sites mee gemaakt heb want veranderen doe je niet op 1,2,3… 🙁
Ervaringen van Christine (January 28, 2017):
Ik host al een hele tijd bij one.com en geen enkele aanleiding om over de kwaliteit te klagen. Nu heb ik nog nooit support nodig gehad, dus ik heb geen idee wat de snelheid en de kwaliteit daarvan is.
Mijn websites (ik heb er 6) werken prima. Ik gebruik wordpress en vind het prettig dat het zo geïntegreerd is bij one.com.
Ervaringen van Rini (January 25, 2017):
Sinds 2007 heb ik websites bij One.com draaien. De eerste jaren naar volle tevredenheid.
Nu ik echter met een serieuze webwinkel bezig ben laten ze het steeds meer afweten.De support wordt steeds slechter en ze negeren gewoon je vraag. Voor mijn nieuwe website ben ik afhankelijk van een bedrijf die voor mij de migratie zou verzorgen van alle klantgegevens. One.com blokkeerd dit bedrijf en dus kan ik de nieuw gebouwde website in de prullenbak gooien. Op de vraag waarom ze dit doen en of ze een ander voorstel hebben schrijven ze dat ik die blokkering zou hebben ingebouwd (ip-block) en verder laten ze mij in m’n sop gaarkoken.
De klant is niet meer belangrijk voor One.com. Ze zijn simpelweg te groot geworden en dus arrogant.
Ervaringen van pp (January 25, 2017):
Vroeger was ONE geweldig, met hele goede service en alles kon. Tegenwoordig wordt het steeds slechter, minder mogelijk heden en wijzigingen en fouten in systemen. Eigenlijk niet meer van deze tijd.
Ik was vroeger echt tevreden heb vele mensen overgehaald naar ONE te gaan, en zie nu dat er meer mensen ontevreden zijn, hetgeen mij niet verbaast. Ik zou zeggen kies een andere.
Ervaringen van Remco de Winter (January 24, 2017):
Ook teleurgesteld door de winkelnering van het bedrijf. Eerst je lokken en bouw je een site. opeens een eenzijdige aanpassing van de kant van One.com dat je niet meer dan 5 pagina’s mag hebben, dit wel kan maar dan met een update die je dan na 12 maanden serieus geld gaat kosten. Is natuurlijk een rot streek. Nagevraagd bij mijn juridisch adviseur en deze melde me dat het wel mag wat ze doen maar dat het wel eenzijdige contractwijziging is wat ethisch onjuist is….
maar procederen de sop de kool niet waard is! Hij melde dat ze weten dat ze weten dat je niet snel overstapt omdat dit meer geld kost.
Al bij al een genaaid gevoel! als er een manier is om snel en gemakkelijk over te stappen naar een andere provider zonder verlies van je site dan hoor ik dit graag!
Ervaringen van Brecht (January 18, 2017):
Al jaar en dag hebben wij 11 websites bij hun staan. Sterke service, nooit klachten gehad. Sinds eind vorig jaar, is de snelheid op ons controlpanel gezakt tot 7 seconden per klik. We moeten meer betalen om onze websites op een betere (lees: snellere) server te laten draaien.
Ok, wij hebben wel geduld. De website builder is namelijk best goed. Vandaag merk ik op dat vanaf 5 pagina’s je 53 Euro betaalt voor de Premium versie.
Een totale meerkost van 583 Euro. Volgens One.com doet het er niet toe dat we al 2 jaar websites hebben van om en bij de 57 pagina’s per website.
Geen enkele andere optie. Betalen of je website gaat uit de ether.
In héél mijn leven ben ik nog nooit zo onheus behandeld geweest.
Compleet ongehoord.
Advies: af te raden. Ga naar een andere provider.
Reden: Vroeger top, nu flop.
We staan op dit moment op het punt onze 11 websites er weg te halen.
Brecht van Thylbert bvba
Ervaringen van Kris (January 18, 2017):
In opvolging van een eerdere post zijn onze 8 sites opgezegd.
Ik kocht een programma dat het werk beter doet en de site offline te bewerken laat.
Kostprijs 79€.
Het kostte een hoop werk om een en ander te transfereren maar bedenk dat we op 5 jaar hiervoor 2500€ extra zouden opgehoest hebben.
Ervaringen van Pete (January 17, 2017):
We zijn momenteel bezig als grafisch designers collectief, om in totaal +1200, u leest het goed over te plaatsen naar een andere provider! ik zal later dit jaar een post plaatsen naar waar en hoe. Trouwe klanten worden bij one.com niet beloond dan belonen we one.com ook niet meer!
Ervaringen van Michiel Santegoeds (January 16, 2017):
Ik kan me helaas volledig bij de recensie van Kris aansluiten. Een flinke site via de Website Builder van one.com opgetuigd en dan worden plots de voorwaarden aangepast waardoor er een maximum van 5 pagina’s met de Website Builder komt! En een ander alternatief dan ‘begin maar opnieuw of betaal bij’ is er eigenlijk niet.
De klantenservice legt het netjes uit en ik vind de website builder-tool nog steeds echt prima. Maar in dit geval bleek goedkoop toch echt wel duurkoo,p want ik kan nu niet veel anders dan per maand 3x zoveel betalen of heel veel werk gaan doen om het aantal pagina’s te reduceren of een andere site via html of wordpress opzetten. Slechte actie one.com!
Ervaringen van Kris (January 7, 2017):
Al jaren zijn zij de host voor onze 8 websites.
Ineens maken ze de ‘website builder’ betalend als je meer dan 5 pagina’s aanmaakt. Kost meer dan 50€ per jaar en per website: zuivere oplichterij want steeds werd publiciteit gemaakt met ‘website builder inbegrepen’.
Ervaringen van Alain (December 17, 2016):
Waardeloze hosting, slechte support. Totaal niet klantgericht. Er bestaat veel beter en met degelijke support.
Ervaringen van Kevin Voorwynckels (December 17, 2016):
Al lang ontevreden over de service van one.com. Vorig jaar was ik bezig met mijn website, wanneer ik bij het opslaan opeens een foutmelding kreeg. Blijkbaar waren de laatste bewerkingen niet doorgevoerd en moest ik zelf maar bekijken hoe lang ik moest terugkeren. Niemand kon mij zeggen vanaf wanneer het probleem zich voorgedaan had. Ben toen dagen bezig geweest om pagina per pagina af te gaan en alles bij te werken. Ik vroeg maar kreeg niks ter compensatie hiervoor.
Vandaag is de emmer overgelopen en hebben ze de prijs verhoogs van 36€/j naar 100€/j, tenzij de website niet meer dan 5! blz telt. (Waarom zou iemand betalen voor een website van 5 bladzijden)
AUB, vermijdt One.com!!!!!
Ervaringen van Manoëlle (October 17, 2016):
Klinkt allemaal zeer goed en bieden lage prijs aan, maar wat je in de plaats krijgt is weinig.
Indien je mail stuurt met vragen sturen ze steeds een link terug, waar je op moet gaan klikken om het antwoord te lezen. Erg vervelend als je later terug zoekt naar die mail.
Na ongeveer 3 maanden vond ik one toch niet geschikt. Ze bieden geen mogelijkheid tot betaling met bancontact aan op de site en bvb kortingscodes toevoegen lukt ook niet. Zo is het moeilijk om te concurreren. Mail gestuurd naar support maar dat was blijkbaar niet echt iets dat ze in de toekomst gingen aanpassen.
12 maanden betaald, 2,5 maanden gebruikt en GEEN geld teruggekregen. Dikke afrip noem ik dat!
Ervaringen van Durm (October 6, 2016):
Als je een host wil met een degelijke support dan moet je zeker niet bij one.com hosten. Ze mogen dan wel via de chat steeds bereikbaar zijn de kennis van de personen die achter de chat zitten valt zelfs voor simpele dingen heel erg tegen.
Laats had ik een vraag over MarketGoo (zoekmachineoptimalisatie) van One.com, de persoon van de chat gaf een antwoord waaruit bleek dat hij zelfs niet eens wist van het bestaan van deze nieuwe mogelijkheid bij one.com. Het is mij al meerdere keren opgevallen dat de support dikwijls niet eens weet waarover ze spreken.
Ervaringen van Maaike (September 12, 2016):
Jaren lang mijn websites gehost bij one.com, tot afgelopen vrijdag (09-09-2016). Mijn email werkte niet meer (en contactfornulier op website ook niet) en one.com bleef mijn webdeveloper de schuld geven, hij zou niet goed geprogrammeerd hebben. Na eindeloos discussie tussen one.com live chat Nederlands en Engels en mijn webdeveloper, heeft mijn webdeveloper de stekker eruit getrokken en mij gelijk over gezet naar de hosting van writtendesign.nl. En wat denk je? Mijn mail doet het weer, contactformulier werkt ook.. Wat nou, je hebt verkeerd geprogrammeerd????
Ervaringen van Rolf (July 5, 2016):
Keurig pakketje voor de starter. Een erg vriendelijke prijs met daarbij Engelse chat 24-7 en ook nog eens Nederlandse chat tijdens kantooruren.
De prijs is werkelijk prima. Ik heb opgewaardeerd naar Pro 100GB.
Wat is kwaliteit? Je hebt alle mogelijkheden en de site is een site.
Ben onder de indruk van het support van One.com
In 2010 had ik een website en dat ging prima via one.com
Nu, met vragen wordt je meteen geholpen en adequaat. De chatter contact vervolgens de afdeling voor een second opinion, prima.
Mijn wordpress problemen werden meteen verholpen en ze zijn vriendelijk en dus erg behulpzaam.
Ben verbaasd over de negatieve reacties en weet uit ervaring dat vele klachten eigenlijk niet bij one.com behoren te liggen maar bv bij Joomla of WordPress of de webmaster zelf. Want als je een website begint dien je jezelf ook te verdiepen in de stof.
One.com? Dat moet je gewoon doen! Prima prijs, prima hulp!
Ervaringen van Petrus (July 6, 2014):
Update van laatste review;
Een maand verder en nog geen registratie en geen geld retour gekregen. Er blijkt dus alleen geld ge-int te worden en verder niets.
Ervaringen van Dennis (April 9, 2014):
Echt een top aanbieder, overzichtelijk control panel, makkelijk mail adressen aanmaken en beheren, leuke cloud oplossing en mijn website’s draaien er al jaren naar behoren zonder problemen. Echt een aanrader, en nog beter ze hebben geen bandbreedte limiet ook.
Ervaringen van Esther (May 16, 2013):
Al enkele jaren tevreden diverse domeinnamen en enkele kleine sites via one.com
Ik wilde een uitgebreide WordPress site verhuizen wegens een te trage site elders en dacht one.com te proberen. Daar liep nog een domeinnaam die ik kon gebruiken om de site eerst te installeren en dan de elders gehoste domeinnaam te verwijzen naar one.com.
Vooraf via de chat tot twee keer toe gevraagd of het mogelijk was de .com domeinnaam vanuit een andere host te laten verwijzen als add-on, dus zodat de site zou draaien onder die .com. “Ja, dat kan met een A Record. Is mij beide keren gezegd. Dus ik ben de site gaan verhuizen.
Vervolgens bij het verwijzen van de domeinnaam, blijkt dit toch niet te kunnen. Enige One.com reactie: “Sorry voor het ongemak”
Snel wegwezen dus weer!
Ervaringen van Brokoetter (April 13, 2013):
Ik host inmiddels meer dan 5 jaar bij one.com. In het begin werkte alles naar behoren. Maar sinds 2 jaar heb ik veel slechte ervaringen met one.com.
Ik host hele simpele html pagina’s die door een .net webservice worden aangemaakt. Echter bij het opvragen van deze html-pagina’s krijg ik vaak 503-http-error’s. Hierover heb ik gemaild met de helpdesk (bellen kan zover ik weet niet) en ze boden me aan naar een andere (nieuwere) server te verhuizen. Dit is door one.com gedaan (moest wel zelf alle bestanden backuppen en terugplaatsen) maar naar 6 maanden kreeg ik WEER 503-http-error’s. Wederom de helpdesk geconfronteerd en ze boden me WEER aan te verhuizen naar een andere server. Heb ze nu hartelijk bedankt en alles bij ze opgezegd. De response-tijd van de pagina’s laat overigens ook te wensen over.
One.com is erg goedkoop dus ik verwacht niet de beste service en responsetijd maar alles hoort natuurlijk wel te werken (en dat doet het niet, in mijn geval).