Hosting2GO
Deze host is sinds 2005 actief en levert webhosting aan consumenten en (kleine) bedrijven. Hosting2GO is gevestigd in Breda. De servers staan in Nederland (Helmond).
Deze webhost biedt een scherp geprijsd standaardpakket aan dat bovendien verder uit te breiden is met een spamfilter en de opties SiteBuilder, Application Pack en Extra Scripts. Een domeinnaam is inbegrepen in de pakketprijs.
Met de SiteBuilder kun je in een Nederlandstalige interface eenvoudig en snel je eigen site maken. Je kunt kiezen uit meer dan 300 ontwerpen en ook een gastenboek, blog of forum kan makkelijk worden toegevoegd. Het Application Pack bestaat uit handige software, zoals het Mambo CMS, een weblog en de photogallery Coppermine, die eenvoudig te installeren is via het Plesk control panel. In de Extra Scripts vind je nog meer Content Management Systems, forums, gastenboeken, etcetera.
Hosting2GO biedt 100% klimaatneutrale hosting: de CO2 uitstoot, veroorzaakt door het energieverbruik van de servers en randapparatuur, wordt volledig gecompenseerd.
Er is een online helpdesk waar klanten op kunnen inloggen om ondersteuning te krijgen. Tevens is er een overzicht van FAQ’s / veelgestelde vragen. De host is niet telefonisch bereikbaar, maar zal wel zelf telefonisch contact met klanten opnemen, mocht dit nodig zijn.
Heb je zelf ervaringen met Hosting2GO? Voeg je ervaring dan toe onderaan deze pagina.
Hieronder lees je de ervaringen van andere bezoekers met Hosting2GO.
Ervaringen
34 Reviews over Hosting2GO:
Plaats hier je eigen ervaringen met deze webhost
Geef voor ieder onderdeel een beoordeling van 1-5 sterren en licht vervolgens je ervaringen toe in het tekstvak. Klik tenslotte op "Voeg review toe".
Ervaringen van Anton Meijerman (January 12, 2024):
Ik ben zeer tevreden over de service die ik heb ontvangen van Hosting2go.
Zelfs voor iemand met beperkte digitale vaardigheden zoals ik, was de ondersteuning buitengewoon behulpzaam. Wat me het meest opviel, was het geduld van het team. Zelfs wanneer ik dezelfde vraag meerdere keren stelde of moeite had met bepaalde WordPress-functies, bleven ze geduldig en vriendelijk. Ze namen de tijd om me door elke stap te begeleiden en zorgden ervoor dat ik me zelfverzekerd voelde in het beheren van mijn website.
De snelle reacties en de bereidheid om te helpen maken deze service echt onderscheidend. Mocht je ergens niet uitkomen, dan staan ze klaar om je te assisteren. Het feit dat ze werken met tickets in plaats van e-mail of chat, bleek verrassend effectief te zijn. Dit systeem zorgt voor een gestructureerde en georganiseerde benadering van ondersteuning, wat het proces aanzienlijk vereenvoudigt.
Ik waardeer de moeite die ze steken in het begeleiden van gebruikers door problemen, vooral als het gaat om complexe platforms zoals WordPress. Hun toewijding aan klanttevredenheid is duidelijk merkbaar in de kwaliteit van de service die ze bieden.
Kortom, als je op zoek bent naar een serviceprovider met uitstekende ondersteuning, zelfs als je niet technisch onderlegd bent, dan is Hosting2go zeker een aanrader. Hun team staat klaar om je te begeleiden en te ondersteunen, en ze tonen veel begrip en geduld, wat de algehele ervaring zeer positief maakt.
Ervaringen van Gerlanda (February 8, 2022):
Over Hosting2Go ben ik super tevreden. Het ticketsysteen werkt perfect. En als ik er na een tijdje niet uitkom, nemen ze de moeite mij te helpen door mij te bellen en via schermdelen het probleem op te lossen. Ik herken mij dan ook totaal niet in de beschreven negatieve reviews. Dank Hosting2Go voor jullie prima hosting en support!
Ervaringen van Jan Vosters (May 22, 2021):
Ik heb 10 jaar ervaring en hosting2go bevalt echt super goed. Met mijn domein heb ik een paar hosters gehad en er was altijd wat.
Het is wel vervelend dat ik een ticket moet inschieten en niet gewoon kan bellen, maar ze reageren wel snel dus dat is fijn. Met mijn website loopt ook snel en wordpress vragen daar helpen ze me ook mee.
Al met al een fijne club als je het mij vraagt
Ervaringen van Jonathan (January 3, 2021):
Al jaren klant bij hosting2go maar waar andere providers veel nieuwe opties aanbieden voor het eenvoudig bouwen van sites of tooling bij webmail is hosting2go grotendeels stil blijven staan. Geen hele slechte provider maar de prijs voor het goedkoopste abonnement is sinds 2012 (was toen minder dan 35 euro, nu 70) met gemiddeld 10 procent per haar gestegen de afgelopen 2 jaar met 10 euro per jaar. Voor het bedrag wat ze nu vragen zijn een aantal betere providers te vinden waar je veel meer waar voor je geld krijgt
jaar.
Ervaringen van Richard (November 19, 2020):
Al vanaf het begin klant bij deze club met meerdere websites. Daar gestart om de gunstige prijzen, nu zijn ze niet meer de goedkoopste voor een ssl sertificaat moet je fors betalen. Ik heb ervaring met andere providers en weet dat er overal wel wat te zeuren valt. In pricipe werkt alles goed, echter hebben ze bij hosting2go een draak van een administratie systeem. Een herinneringsmail voor verlenging van een domein krijg je zo laat dat je niet meer kunt opzeggen en je er weer een jaar aanvast zit. Het hele systeem met tickets en bestelcodes werkt omslachtig. Dat ze alleen digitaal reageren en niet telefonisch bereikbaar zijn is geen enkel probleem, maar waarom niet alles overzichtelijk op één website. Het lijkt alsof ze het bewust ingewikkeld maken en dat roept ergenis op!
Ervaringen van Henk Dammers (July 1, 2020):
Ben al jaren lang bij Hosting2Go. Mijn website werd gebouwd door iemand die er vaker mee gewerkt had. Mijn mailsysteem werkt niet goed. Kreeg gedoe rondom het wachtwoord. Dan moet je naar de helpdesk. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar. Men werkt met een ticketsysteem. Op zich wel een aardig systeem. Je stelt je vraag en krijgt een antwoord. Net als dat je een mailtje stuurt. Maar de antwoorden die je terugkrijgt kloppen niet of de oplossingen werken niet. En dan wordt het één doffe ellende. Weer een ticket. Wachten…. weer een antwoord. Pfffft, ik heb spijt van Hosting2Go.
Ervaringen van Vincent (October 4, 2017):
Kan ineens geen mail meer versturen. Hosting2go heeft systeemaanpassingen gedaan zonder dit te vertellen. Nu sturen ze een GOKMAIL: dat zijn lange lappen tekst die na het doorlezen nog steeds het probleem niet oplossen. Weer mailen en wachten op een reactie. Weer een GOKMAIL. Het zou misschien dit of dat kunnen zijn. Bel gewoon even op of zorg dat jullie zelf bereikbaar zijn grappenmakers. Mail werkt nog steeds niet!
Ervaringen van Esther (October 3, 2017):
Goede en snelle service goed geholpen met installeeren wordpress. Fijne klantvriendelijke hosting
Ervaringen van Marieke (December 21, 2016):
Ben al vanaf het begin klant bij hun met meerdere pakketten. Dik tevreden! Als digibeet word ik ook altijd snel geholpen middels tickets. Ook via Twitter is er goed contact.
Ervaringen van Duchenka Salakory (December 16, 2016):
Ik zit nu 2 jaar bij Hosting2go.
Ben er erg tevreden. Zo nu en dan heb ik support nodig en wordt dan ook snel geholpen. Zelf heb ik geen problemen ondervonden. Voor mij een dikke prima!
Ervaringen van Willem (October 7, 2016):
Waardeloze bereikbaarheid e.d, zeker als je niet een doorgewinterde computerfreak bent…. wachten……wachten….wachten…… en hopen dat er een keer een nuttige reactie komt!
Ervaringen van Jerome (September 29, 2016):
Hele slechte customerservice bij dit bedrijf, opzeggen wordt je zo moeilijk mogelijk gemaakt en pas nadat je dreigt met juridische stappen wordt uitgelegd wat ze willen weten om op te kunnen zeggen.
Ervaringen van remco (August 20, 2016):
Dag, jaren lang bij deze club gezeten met zo’n 20 websites. Ze startten als prijsvechter heel goedkoop, als je dan met al je sites daar bent gevestigd en lekker afhankelijk bent (email, traffic, wordpress, databases allemaal daar) dan gaan ineens de prijzen fors omhoog. Daarbij werkt email niet, het syncht niet met imap, werkt voor geen meter, vaak spammers op mijn site gehad en opzeggen doen ze op een of andere vreemde wijze nooit goed…. je betaalt altijd te lang te veel. en de support is verschrikkelijk, een heel stug hoogdrempelig en onoverzichtelijk ticket systeem, bellen kan niet. Ik raad deze partij ernstig af, zoek verder.
Ervaringen van Fred (August 13, 2016):
Op zich vind ik de service van Hostng2Go uitstekend; ze zijn zeer responsief en daarnaast ook heel redelijk;
Als kleine experimenteerder stel ik echter niet zulk hoge eisen aan de hosting. De prijs is daarom voor mij van meer belang. Daarom toch maar geswitched.
Wat ik wel lastig vind is dat er niet 1 pagina is waarop ik al mijn bestellingen van hosting2go kan managen; voor elke domijnnaam moet ik apart inloggen en zie dus niet wat er op andere (minder gebruikte) domijnen loopt.
Ervaringen van MKetting (July 15, 2016):
Zeer ontevreden.
Na jaren klant te zijn kreeg ik ineens een brief van een incasso bureau Ultimoo. Daarin stond vermeld dat ik nog een bedrag moest overmaken naar Hosting2go incl. incasso kosten. De factuur voor mijn hosting pakket heb ik al 3 maanden eerder dan de brief voldaan! Hosting2go is alleen via een E ticket bereikbaar en dus gevraagd wat er fout is gegaan. Helaas hebben zij hier nooit op gereageerd! Na 3 weken werd ik gebeld door een medewerker die vertelde dat hij voor incasso bureau Ultimoo werkte en mij vertelde dat er een vordering open stond. Ook dreigde hij met een rechtszaak. Ik heb de man uitgelegd dat ik allang heb betaald en als ik kan een bewijs hiervan door mailen. Toen ik dit had gedaan heb ik van Ultimoo keurig een mail ontvangen dat zij de opdracht terug koppelde naar Hosting2go. Toen ik weer Hosting2go om opheldering vroeg gaven ze weer geen antwoord. Toen ik daarna mijn hosting pakketten (3 stuks) wilde beëindigen kreeg ik dezelfde dag antwoord dat mijn pakketten worden beëindigd. Ben stom verbaast na al die jaren zomaar aan de kant gezet te worden en helemaal geen excuses!
Ervaringen van Florine (June 6, 2016):
Ik kan niets! Inloggegevens kloppen niet meer ikkan geen uitgaande mails versturen ik kan ze niet bereiken ik kan niet opzeggen ik kan op geen enkele manier telefonisch iets bespreken gewoon heel erg slecht
Ervaringen van Johannes (November 24, 2015):
Heb maar 1 keer echt probleem gehad (bereikbaarheid site in Roemenie). Verder altijd mijn tickets tijdig en correct behandeld. Administratief ook geen problemen. Wat me opvalt in commentaren: hou ouder hoe positiever. Ik hoop dat dit slechts toeval is.
Ervaringen van Cees (October 9, 2015):
hosting2go is nagenoeg onbereikbaar. Administratief een chaos. Facturen zonder bankrekeningnr. Proberen ze het bedrag af te schrijven van een rekening die al 2,3 niet meer bestaat. Vorig jaar ook al. Ze hebben de nieuwe gegevens vorig jaar gehad en er is toen ook met de nieuwe rekening betaald. Dit jaar weer hetzelfde, maar hoe kan ik een factuur betalen waar geen bankrekeningnr op staat????!!!Factuur door een ICT deskundige laten downloaden. Maar ondertussen is de website uit de lucht gehaald en dat is niet best voor ons berijf. Op deze factuur stond dat ze het van het oude bankrekening nr hebben proberen af ta schrijven. De ICT deskundige een E-mail, gestuurd en ik een aangetekende brief. Tot mijn grote verbazing een aanmaning in de bus, met wel een bankreknr van hosting2go. Deze betaald op 28-9-2015. Tot mijn grote verbazing wordt het bedrag nogmaals afgeschreven 9 dagen later op 7-10-2015. Uit dit alles blijkt dat je mensen niet kunt automatiseren en deze bedienen de computer maar het lijkt erop dat hosting2go een andere mening is toegedaan betreft deze. Ben benieuwd hoeveel tijd ik nu er weer bezig ben, om het teveel betaalde bedrag, terug te krijgen.
Hosting2go is bepaald niet erg klantvriendelijk qua bereikbaarheid als er iets misgaat. Maar de rest functioneerd goed bij HOSTING2GO
m,vr, gr,
Cees
Ervaringen van Sydney (October 2, 2015):
Flink beroerde provider dit. Support is niet te krijgen zonder een ingewikkeld ticketsysteem. Mailen kan niet. Als je domeinnaam wil opzeggen moet je door een omslachtig menu doolhof waar je betaal kenmerken moet opgeven. Die kan je natuurlijk nooit vinden.
Daarnaast veel gezeur gehad met de email servers. Telkens als ik er naar vroeg kreeg ik een antwoord dat niet hielp. Er zijn veel betere hosting providers te vinden. Ga daar heen!
Ervaringen van Nicole Hagesteijn (September 20, 2015):
3 jaar geleden was ik heel tevreden over de support. Recent had ik weer support nodig en de antwoorden die ik kreeg waren onvolledig en onduidelijk. Bovendien lieten da antwoorden lang op zich wachten, zodat ik er meerdere dagen over deed om mijn probleem helder te krijgen, terwijl dit eigenlijk binnen een kwartiertje had gekund
Ervaringen van Rick (March 8, 2015):
Ik ben al sinds 2006 bij Hosting2go aan boord geweest maar zoals meerdere meningen hier liegt het er niet om.
De kwaliteit en gebruiksgemak zijn inderdaad naar beneden gegaan en stuur ik geen mensen meer naar hosting2go. Erg jammer.
Die club was in het begin erg top en de beste host wat mij betreft.
Maar het is een drama. Ze zijn enkel bezig met alles dicht te spijkeren zodat alle functionaliteit, zoals bijvoorbeeld wordpress updaten, niet meer kan.
Uploaden gaat met filezilla verschrikkelijk 9 bestanden per paar seconden.
De enige freaking host waar dit gebeurt en dan stug volhouden dat het aan mij ligt. Nee ik moest maar een ander ftp programma gebruiken. Erg jammer dit.
Ik heb onlangs een website van wordpress daar geplaatst en ondervindt nu weer hinder in mijn werkzaamheden. Zoals bij menig bekend is wordpress het systeem waar gebruiksgemak voorop staat. Nou bij hosting2go hebben ze dat wel om zeep geholpen… Hoop dat de medewerkers van Hosting2go dit lezen er wat mee doen. Succes!
Ervaringen van Marco (December 12, 2014):
Voor de leek is alles goed, maar het gaat mis zodra je serieuze technische ondersteuning nodig hebt. Alles wat je dan vraagt kan niet, of is onmogelijk. Echt een ongelofelijk kut bedrijf, dat ook nog eens telefonisch niet te bereiken is. Hosting is een vak en geen bijbaan.
Ervaringen van De Corveeer (December 2, 2014):
Prima, al ruim 3 jaar (of 4) mijn website op hosting2go. Altijd direct via een ticket vragen en antwoord, en ook oplossingen voor iet wat IK niet opgelost krijg! Ondanks de grote drukte toch hulp bieden, aan leken zoals ik die niets kunnen en toch met veel moeite een website proberen te maken (het ziet er misschien niet uit, maar ik heb het zelf gemaakt met plakken knippen, en veel overnemen van andere site’s) Ik zie veel goedkopere hosting’s voorbij komen, maar mijn website draait altijd!
Ervaringen van Jarl (June 10, 2014):
Als je eenmaal klant bent kan je door de grond zakken, opzeggen begrijpen ze niet, maar een incasso bedrijf inschakelen is geen probleem. Mijden.
Ervaringen van Jasmijn (August 8, 2013):
@tomi: dus jij hebt niet betaald, maar dat is dan hun schuld? Da’s een goeie! De factuur staat volgens mij gewoon in de helpdesk, die erg goed is. Snelle antwoorden en nuttige tips.
Ben zelf al jaren klant met meerdere sites en super tevreden.
Ervaringen van dirk rop (June 10, 2013):
De helpdesk stuurt standaard een standaard oplossing ,iets wat telefonisch snel duidelijk zal worden duurt heel lang met het ticket systeem .kijk eens op de helpdesk site daar staat een foto van een jonge man met een telefoon op zijn hoofd
zegt toch genoeg
Ervaringen van F.de Git (June 10, 2013):
Het ticketsysteem werkt goed, beter dan een helpdesk waar je
steeds weer hetzelfde moet vertellen. Soms is wel wat geduld nodig, maar het word meestal goed opgelost. Men kan je niet
informeren over de werkelijke opmaak en inhoud van je site,
maar dat leert wel snel. Inhoud van het pakket is voor mij
meer dan voldoende. Geen storingen gehad, ben nog steeds
behoorlijk tevreden.
Ervaringen van Jack (May 16, 2013):
Heb 4 site’s bij Hosting2go en heb er nooit problemen mee,helpdesk geeft altijd de oplossingen die er nodig zijn als ik er om vraag.
Sind deze week sitebuilder aangekocht geld over gemaakt en binnen een uur online.Dit is nou eens service,moet alleen uitvinden hoe ik een contactformulier er in moet maken,in feedback kan je geen vragen stellen.
Maar verders een perfecte hosting (2go).
Ervaringen van Luiz (May 8, 2013):
Hoi mensen,
Ik heb eveneens al jaren een website bij Hosting2go.nl staan.
De reden is de lage prijs en ze zijn zelden online.
Maar verder ben ik toch niet zo tevreden over Hosting2go.nl
Ze zijn slecht bereikbaar voor vragen en haast burocratischer dan e belastingdienst. Een goed voorbeeld is dat je op vragen bijna altijd een standaard antwoord terugkrijgt, of je wordt naar elders verwezen om een oplossing te zoeken voor jouw problemen.
Ik heb ook een pakket voor de SiteBuilder van hun. Ik begrijp er geen snars van en de uitleg is minimaal. Dus heb ik mijn website gebouwd met een software programma en dit vervolgens bij hun online gezet. Samengevat, denk ik dat je net zo goed je site bij welk andere host kan onder brengen. Hosting2go is voor mij niet beter dan welk ander dan ook.
Ervaringen van Meike (April 23, 2013):
Altijd zeer snel en uitgebreid antwoord op vragen!
Ervaringen van Schoonheidonline (April 2, 2013):
Wij hebben een aantal domeinen bij Hosting2go, waaronder een webwinkel http://www.schoonheidonline.nl. Deze online beauty shop is gemaakt in Magento. Door het toevoegen van onze huidverzorging producten en dag en nacht cremes, was onze database in het honderd gelopen. Dus snel een bericht naar Hosting2go>>Ondanks dat hosting2go niet telefonisch bereikbaar was, is de support optimaal en snel! De credits gaan naar Patrick van der Linden, Jeroen Franken,Felix de Winter en Richard Hannink. Zoek je hosting voor een magento/wordpress site of meer vergelijk dan eens met Hosting2go! Echt een aanrader!
Ervaringen van Lucy (March 28, 2013):
Als ik ergens tegen aan loop, dan mail ik en ik krijg supersnel antwoord en het is of wordt opgelost. Top! En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
Ervaringen van Esther (February 6, 2013):
Super host. Heb al een aantal jaar lesther-photo.com bij ze draaien en door de goede ervaringen nu ook mijn nieuwe website euserconsultancy.nl
Bij vragen wordt je snel, efficiënt, vriendelijk en goed geholpen. Erg prettig en sneller dan alle bedrijven waar je minutenlang telefonisch in de wacht wordt gezet! TOP!
Ervaringen van Willem (February 5, 2013):
Ik heb al jaren verschillende websites bij H2Go draaien en hoef gelukkig zelden hun helpdesk iets te vragen omdat alles het doet en blijft doen.
Recent had ik wat problemen bij de verhuizing van twee elders gebouwde WordPress sites. Snelle reactie van de Helpdesk, heldere toelichting op wat ze doen, en ze lossen het probleem voor je op. Ik ben alweer blij met ze.