Active 24
De webhost Active 24 is ontstaan in 1998 in Oslo, Noorwegen als Active ISP. Het bedrijf heeft zich vervolgens via diverse overnames verder uitgebreid. Ook de Nederlandse host Ladot werd overgenomen. Tegenwoordig is Active 24 een onderdeel van het bedrijf Mamut. De host biedt webhosting, domeinnaamregistratie en server oplossingen.
Active 24 biedt zowel Linux hosting als Windows hosting aan. Een domeinnaam is inbegrepen in de pakketprijzen. Het hosten van meedere websites op één hostingaccount is niet mogelijk.
Er kan gekozen worden uit de pakketten Active Home en Active Business, waarbij de eerstgenoemde vooral geschikt is voor particulieren en de laatstgenoemde speciaal op bedrijfswebsites is gericht. In het Home pakket is een MySQL database niet inbegrepen, maar wel verkrijgbaar tegen een meerprijs. Het Business pakket heeft standaard wel een SQL database. Een blog, Active Blog, en een online fotoalbum, Active Net Album, maken deel uit van beide pakketten.
Een spamfilter en antivirus software is inbegrepen bij alle webhostingpakketten. Er mogen 200 e-mailadressen aangemaakt worden bij het Home pakket en 400 bij het Business pakket. Er is een statistiekenpakket dat het aantal bezoeken aan de website registreert.
De support is bereikbaar via e-mail en de telefoon. Op de site staan verder enkele veelgestelde vragen.
Ben je zelf klant (geweest) van Active 24 en wil je je ervaringen met Active 24 delen met onze bezoekers? Voeg dan je ervaring onderaan deze pagina toe.
Hieronder volgen de ervaringen van andere bezoekers met de webhost Active 24.
Ervaringen
20 Reviews over Active 24:
Plaats hier je eigen ervaringen met deze webhost
Geef voor ieder onderdeel een beoordeling van 1-5 sterren en licht vervolgens je ervaringen toe in het tekstvak. Klik tenslotte op "Voeg review toe".
Ervaringen van Hanneke (August 23, 2024):
Toen ik bij Active24 kwam was het nog een Noors bedrijf en was het een dikke voldoende. In de loop der jaren is het veranderd van een super hostingsbedrijf in een waardeloos bedrijf. E-mails die opeens niet meer bij mij aankomen of bij degene aan wie ik ze gestuurd heb terwijl dat eerder zonder problemen verliep. Helpdeskmedewerkers die slecht en niet te volgen Engels spreken, een control panel dat alleen voor een ICT-er te begrijpen is. Ik had jaren geleden al moeten vertrekken, maar ga dat nu alsnog doen.
Ervaringen van marijkeverbruggen (November 23, 2018):
Super support team, een fijn en klein team zodat je eigenlijk altijd dezelfde mensen aan de telefoon krijgt.Duidelijke uitleg en met veel geduld lossen ze alle problemen op
Ervaringen van Arno (January 16, 2017):
Rare tent geworden. Betaling met auto-incasso was gewoon stop gezet en alle online betaalmethoden weggehaald, totaal onbereikbaar, je beland bij vage Tsjechische bedrijven.
Ervaringen van Mira (December 8, 2016):
Rare praktijken hebben ze tegenwoordig… of je maar even een upgrade wil betalen van een paar 100 euries. Te betalen via een proformafactuur en na betaling krijg je dan een echte factuur???! Proformafacturen betalen doe ik dus uitsluitend via proformabetalingen… gekke lui…. flessers…
Ervaringen van Raven (September 9, 2016):
Was zakelijke klant bij deze leverancier. Ik heb hier al wat meegemaakt, tjongejonge… Ik zit nu bij een andere (bekend van tv) wat een verademing.
Helpdesk is prut, telefonisch niet te bereiken, mailtjes worden genegeerd of onprofessioneel beantwoord, hoge prijzen in verhouding tot anderen, het userpanel stamde uit jaren ’90 ofzo, en alles wat je instelde draaide in de soep, of kon niet meer teruggezet worden. Helpdesk bellen, geen gehoor. Constant geen goede connectie met de host om website te updaten, of paswoord werkte weer niet (unknown user) en weet ik veel wat. Ik kan er wel een boek over schrijven. WAARSCHUWING: niet aan beginnen, je krijgt spijt.
Ervaringen van Arno (May 10, 2016):
Waardeloze firma.
Wil je naar support pagina, kom je op een site uit Tjechie terecht. Antwoorden zijn niet te vinden.
Probeer van ze af te komen, vraag verhuiscode aan. Volgens de website code binnen het uur. Heeft bijna 24 uur geduurd, geef m door aan mn nieuwe host, werkt die niet. Nu maar weer nieuwe aangevraagd….. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Eigenlijk geen sterren waard…
Ervaringen van Mark Smids (February 25, 2016):
Totallycrap24 is a better name for this company. tech support is even more crap.
Ervaringen van Elke Bienert (February 20, 2016):
Steeds vaker storingen waardoor je niet bij je email kunt. Heb er een paar maanden geleden al telefonisch over gebeld, maar dat heeft niet geholpen.
Ervaringen van Marvet (December 3, 2015):
Support niet echt welwillend en verschuilen zich achter allerlei smoesjes. Kastje-naar-de-muur cultuur. Overdracht van domeinnaam lukt ze niet binnen 8 dagen!? Terwijl is dit echt zo’n ingewikkelde procedure hoeft te zijn. Heb meerdere overdrachten laten uitvoeren en altijd in 3 dagen geregeld. Zakelijk gezien dus geen interessante partner om te hosten. Inmiddels verhuisd. Weg klant!
Ervaringen van Robert (August 3, 2015):
Active24 heeft jaren lang de DNS-service voor mijn website geleverd. De service is prima. Men help snel en goed.
Ervaringen van H.J.Hennink (June 6, 2015):
Wat een vervelend bedrijf,heb het laatste half jaar niets dan problemen.Site lag er regelmatig uit,bleek dat we op een heel oude server zaten(al jaren),vervolgens 4 weekenden van vrijdagavond tot zondagavond compleet niet bereikbaar.(lekker als je een webshop hebt,krijg je geen vergoeding voor)vervolgens mijn abo. maar opgezegd maar natuurlijk net te laat 2,5 maand i.p.v 3 maand,dus wel betaald voor de periode van 8-2015 tot 8-2016) Ben maar naar een ander hostingbedrijf gegaan,site laad 2 keer zo snel en gegevens uploaden ook veel sneller.Als je een beetje net bedrijf dan stort je het geld weer terug.(doen wij bij onze klanten wel)
Ervaringen van Mary (March 18, 2015):
Wij hebben een soortgelijke ervaring als hierboven, als die van van Remco. In 2008 een domein verhuisd, maar nu pas blijkt dat ze al die tijd alle kosten van dat al lang verhuisde domein en een pakket daarbij hebben afgeschreven!
Inderdaad boeven.
Ervaringen van Willem (February 4, 2015):
Laat maar. Doe geen moeite meer. Ik wil zo graag van ze af. Ze beloven van alles, presteren niets. Ze verkopen een dure upgrade, waardoor mijn problemen opgelost zouden zijn. Niet dus, ik heb er problemen bij gekregen. De support is de naam niet waard. E-mail vragen worden niet of slecht beantwoord, krijg je ze aan de telefoon, dan zijn ze onbeschoft. Ze beloven een 99,9% uptime. Hoezo? Mijn domeinen zijn al weken off-line. Ik krijg klachten van mijn klanten, maar dat boeit ze blijkbaar niet.
Geen sterren, geen enkele waard. Helaas lukt het me niet alle sterren weg te halen.
Ervaringen van sytze ten wolde (February 4, 2015):
Eigenlijk geen sterren. Drama, al 2 weken met website uit de lucht en geen zicht op oplossing. Geen communicatie. Bedankt voor uw geduld…..
Heeft iemand ervaring met aansprakelijk stellen van dit soort clubs. Voel me volledig afhankelijk en kan niet doen, alleen nieuwe website bouwen en bij andere partij gaan zitten…
Ervaringen van Trijnie (January 16, 2015):
Ellende, drama, ramp.
Mijn site doet niets meer, door onbekende reden.
Zelf heb ik er niets aan veranderd, maar krijg steeds foutmelding. Support gebeld. Eerst al moeilijk om een adres of telefoonnummer te vinden en via een telefoonnummer in Engeland een nummer van de supportafdeling in Amsterdam gekregen.
Al vanaf november tot nu (half januari), ruim 2 maanden probeer ik antwoorden te vinden waarom mijn site het spontaan niet meer doet.
Telefonisch krijg ik te horen dat ik door iemand terug gebeld ga worden… Moet nog steeds gebeuren. Via de mail heb ik een casenummer gekregen, dat is het enige antwoord dat ik ooit van ze heb gehad.
Niks, helemaal niks laten ze horen op herhaaldelijke vragen, op meerdere mailtjes.
Het pakket was ooit eens goed genoeg, maar voor service zou ik graag MIN 5 STERREN geven. Waardeloos.
Prijs/kwaliteit eh… erg duur in vergelijking met anderen, dus ook MIN zoveel sterren. Algemene beoordeling, DRAMA.
Na jaren zonder een probleem stop ik ermee bij hunh. Want als er namelijk wel wat mis gaat, kun je dus ECHT NIET rekenen op hulp van hun kant. Na ruim 2 maanden is mijn geduld op. Een mailtje met daarin vorderingen waar ze mee bezig zijn zou al geholpen hebben om te wachten, maar ze laten gewoon NIKS van zich horen.
Advies: Zoek een host met positieve reviews over de support afdeling. Maar als je goede support belangrijk vind, ga dan dus nooit naar Active24. Weggegooid geld.
Ervaringen van Webmaster (December 24, 2014):
Het is dat ik sterren moet geven, maar zelfs die ene ster zijn ze niet waard. Wat een ongelooflijk k*t bedrijf, al 3 weken aan het wachten op mijn verhuiscode al 20 keer gebeld en miljoenen mailtjes.
Ervaringen van G. van Eck (September 11, 2014):
Slechte provider. Website al meerdere keren offline gehaald wegens zogenaamde beveiligingsproblemen. Al twee keer helemaan nieuwe site moten maken omdat er problemen. Nu wl weer 14 dagen geen site meer. Oplossing volgens Active24 Begin maar weer lekker opnieuw. Kortom nooit aan beginnen. Er zijn genoeg andere providers met goede services en prijzen.
Ervaringen van Hennie van Hoorn (May 26, 2014):
Oplichters zijn het. Ben ooit klant van ze geweest, gelukkig van deze boeven af weten te komen, proberen ze vandaag opnieuw via Interum Justitia mij weer geld (155 euro) af te troggelen! Contact met dit incasso bedrijf opgenomen en verteld dat deze boeven geen cent van me krijgen…
Ervaringen van Koos (April 23, 2014):
Prima bedrijf! Perfecte service, direct bereikbaar als je belt. En bijzonder vriendelijk. Ze wilden zelfs een gratis monteur sturen om mijn problemen op te lossen. Keurig netjes. En vaste lage prijzen. Leve Active24!
Ervaringen van Jan (January 20, 2013):
Al meer dan 10 dagen geen toegang tot beheer van onze website. Mailen en bellen met support leverde niets op. Blijkbaar is een backup terugzetten te moeilijk of teveel gevraagd. Na 9 jaar stop ik bij deze provider. Pakket is tamelijk prijzig in vergelijking tot de concurrentie. Voor update naar MySQL5 moet je een veel duurder pakket nemen. Active24 prijst zich uit de markt. De support is over het algemeen traag met antwoorden. Helpdesk is alleen te bellen van ma tot vr 9-16 uur. algemene beoordeling. Ga niet met deze provider in zee of zeg z.s.m. je abonnement op.