TransIP
TransIP is vooral bekend om haar domeinregistratie diensten, maar het bedrijf biedt ook webhosting aan. Klanten kunnen er terecht voor virtual hosting, maar ook voor dedicated en colocated hosting. TransIP is gevestigd in Leiden. De servers bevinden zich in Amsterdam. Het operating system dat gebruikt wordt is FreeBSD.
Er kan gekozen worden uit vier standaardpakketten. De prijs van de domeinnaam is niet inbegrepen in de pakketprijs. Een MySQL database is wel inbegrepen bij alle pakketten. Er mag slechts één domeinnaam op een virtual hosting account gehost worden.
De binnenkomende e-mail wordt gescand op de aanwezigheid van virussen. Ook een spamfilter en spam-blocklists zijn aanwezig.
Op de site is een selectie van veelgestelde vragen te vinden. De support is bereikbaar via e-mail.
Wat zijn je eigen ervaringen met TransIP? Voeg ze toe onderaan deze pagina.
Hieronder staan de ervaringen van andere bezoekers met TransIP BV.
Ervaringen
32 Reviews over TransIP:
Plaats hier je eigen ervaringen met deze webhost
Geef voor ieder onderdeel een beoordeling van 1-5 sterren en licht vervolgens je ervaringen toe in het tekstvak. Klik tenslotte op "Voeg review toe".
Ervaringen van Andre (March 20, 2021):
TransIP is waardeloos bereikbaar, alles is dicht getimmerd. Ik vind dat dat in deze tijd niet kan. Dus TranIp doe wat aan je service naar betalende klanten. Mijn tijd is ook geld en ook de tijd van mijn collega’s die op mij zitten te wachten omdat TransIp niet bereikbaar is
Ervaringen van Bunder (November 17, 2020):
TransIP is een zeer goede hosting, een standaard hostingpakket gekocht, wel shared hosting, maar voor die prijs werkt het makkelijk en snel. Dashboard werkt ook echt fijn wat ik bij andere hostingpartijen wel anders heb gezien. TransIP is wel een blijvertje voor mij!
Ervaringen van P. van Eijk (May 28, 2019):
Ben geen techneut, heb het stackpakket voor opslag en ben dik tevreden.
Ervaringen van Roy (June 27, 2018):
Super tevreden met deze partij. Wij maken hier al jaren gebruik van.
Ervaringen van Roy Prins (September 16, 2017):
Zeker niet duur en de goede en snelle support maakt het verschil.
Ervaringen van Klaas Koopman (July 14, 2017):
Wij van https://beroepen.nl zijn zeer tevreden over de diensten van TransIP. Al zou het qua prijs nog wel iets strakker kunnen, gekeken naar de concurrenten. En ook de support had ik liever telefonisch gehad, ipv tickets. Maar al met al een goede en betrouwbare partij, waar ik met veel plezier zit.
Ervaringen van Fred (May 3, 2017):
Trage dataoverdracht (maar ja gratis, kun je eigenlijk niet klagen), geen service wanneer ik de zaak wil opzeggen en zonder dat ik er erg in had bleek ik in eens eens volgens hen een automatische incasso te hebben aangegaan. Kom daar maar weer eens van af, gewoon betalen en ze blijven drammen, geen enkel begrip of serie om hier weer af te komen. Waardeloze organisatie, BEGIN HIER NIET AAN.
Ervaringen van Maikel (February 9, 2017):
Sinds enkele jaren ben ik klant bij TransIP en om eerlijk te zijn heb ik nooit geen problemen ondervonden. Mijn beeld veranderde toen ik een VPS afnam. Men is in erg statisch in de zin dat alles volgens hun standaard moet. (dus bijv. geen eigen OS). Tot zover alles nog prima.
Echter een paar weken geleden kreeg ik last van hackers die een WordPress site die ik host wilde hacken d.m.v. een brutoforce attack. Dit ging zo snel dat dit meer leek op een DoS-attack. Beveiliging geïnstalleerd, firewall-aanpassingen gedaan maar het verkeer bleef komen. Omdat alles vanaf een IP-adres kwam, heb ik TransIP verzocht om het netwerkverkeer afkomstig van dat Mexicaanse IP-adres te isoleren omdat dat systeemtechnisch niet mogelijk is op de VPS. Hun reactie daarop was:
“Hoewel je verzoek niet onredelijk is en dit in theorie technisch zou kunnen, blokkeren wij zelf op netwerkniveau nooit IP-adressen tenzij zij zich schuldig maken aan directe aanvallen op onze infrastructuur. Dat is in dit geval niet van toepassing. Deze aanval bevindt zich ook onder het minimale niveau waarop ons anti-DDoS systeem ingrijpt en derhalve ben ik bang dat wij op dit moment hier geen oplossing voor kunnen bieden.”
Alles behalve meedenkend en dynamisch. Alles werkt goed tot je problemen krijgt. Dan is alles opeens lastig.
Ervaringen van Etienne Akdemir (December 15, 2016):
Zeer goede service, snel en betrouwbaar !
Ervaringen van Joost (October 21, 2016):
Het probleem met TransIP (naast de spam die we meermaals van hun servers hebben ontvangen) is dat ze ongevraagd en ongewenst automatisch stilzwijgend verlengen zonder je daarover vooraf te informeren. Andere providers (bijvoorbeeld Antagonist, Versio, Switch) sturen vóór de verloopdatum meerdere herinneringen of een rekening, zodat je tijdig kunt verlengen, opzeggen of verhuizen. TransIP doet dat niet, zodat we al meerdere jaren met meerdere domeinnamen vast aan ze zitten. Als je 15 maanden van tevoren expliciet schriftelijk meldt dat je geen automatische verlenging wilt, verlengen ze toch stilzwijgend. Als je dan niet betaalt blokkeren ze alle domeinnamen, ook die waarover helemaal geen geschil is en die nog niet verlopen zijn. Het is een achterbakse methode, die veel tijd en ergernis kost.
Verder vragen ze geld voor het doorsturen van een domein naar een andere, waar dit bij andere providers kostenloos is. Het resultaat is dat TransIP alles bij elkaar teveel kost, in geld, tijd en onnodige ergernis.
Ervaringen van Joost (October 21, 2016):
Het probleem met TransIP (naast de spam die we meermaals van hun servers hebben ontvangen) is dat ze ongevraagd en ongewenst automatisch stilzwijgend verlengen zonder je daarover vooraf te informeren. Andere providers (bijvoorbeeld Antagonist, Versio, Switch) sturen vóór de verloopdatum meerdere herinneringen of een rekening, zodat je tijdig kunt verlengen, opzeggen of verhuizen. TransIP doet dat niet, zodat we al meerdere jaren met meerdere domeinnamen vast aan ze zitten. Als je 15 maanden van tevoren expliciet schriftelijk meldt dat je geen automatische verlenging wilt, verlengen ze toch stilzwijgend. Als je dan niet betaalt blokkeren ze alle domeinnamen, ook die waarover helemaal geen geschil is en die nog niet verlopen zijn. Het is een achterbakse methode, die veel tijd en ergernis kost.
Ervaringen van Daniel (October 12, 2016):
Mooie partij,
Altijd goed geholpen en een mooi portfolio aan producten.
Een goede aanrader dus!
Ervaringen van Orangemix (September 7, 2016):
Super service!
Ervaringen van Hans Pols (July 29, 2016):
Vandaag weer eens mogen ervaren wat goede support is! Ik had een e-mailaccount aangemaakt, wat op zich soepel verliep, en kwam er achter dat verzenden wel lukte, maar ontvangen niet. Mailtje gestuurd aan de supportafdeling en kreeg binnen 5 minuten antwoord met de aanpassingen die ik zou moeten doen. Nadat ik de instellingen had gewijzigd, heeft de supportmedewerkster op eigen initiatief nog even gechecked of alles nu goed stond. Dat bleek niet het geval en dus heeft zij die instellingen gedaan.
En alles werkt weer naar behoren!
Ervaringen van Robin Peek (June 20, 2016):
Ik heb mijn domeinnamen, hosting etc. al enkele jaren bij TransIP en ik ben tot nu toe echt altijd geweldig geholpen. Los van het feit dat je gewoon makkelijk en snel een bericht kunt sturen naar de technische dienst is het super dat je super snel en duidelijk antwoord krijgt. Bij het registreren van een nieuwe domeinnaam of het afnemen van hosting is er voor mij maar één partij. Ik adviseer TransIP ook aan al mijn vrienden, familie en collega’s.
Ervaringen van Erwin (June 15, 2016):
Net een probleempje met mijn website gehad, contact gezocht met de helpdesk en binnen 5 minuten een goede oplossing. Top geregeld zeg ik TransIp
Ervaringen van Thomas Lapperre (June 3, 2016):
Op aanraden TransIP gekozen voor MarketSun.com. Vanwege prijs toch even gekeken naar andere providers en met name reviews, maar TransIP kwam er sterker uit naar voren, één van de goedkope partijen had duidelijk nepreviews. Panel werkt goed. Totale communicatie kan nog iets beter, had een ticket gescheeld, maar met elke ticket goed én snel geholpen. Net een probleem binnen 30 minuten opgelost, en dat is wel een mooie review waard. Ik kan redelijk overweg met WordPress, en met enige hulp lukt het regelen rondom de hosting ook. Fijn.
Thomas Lapperre
Bloeise & MarketSun.com
Ervaringen van Franciska (May 14, 2016):
Mijn wachtwoord van mijn zelfgebouwde website (via Berta) was ik al lange tijd zoek. Het antwoord van Transip.nl was gemakkelijk, een directe link naar de map met het wachtwoord van mijn website. Zelf al uren aan het zoeken en zo in een paar minuten opgelost.
Ervaringen van Haico (May 11, 2016):
Wat wil je nog meer………… !!
Ik als amateur een vraag gesteld over PHP gedoe.
Binnen 5 minuten antwoord in lekentaal.
En weet je, geloof het of niet maar ik snapte de uitleg.
Transip Dank je wel
Ervaringen van Linda van Leuken (May 6, 2016):
Ik ben al jaren tevreden klant van TransIP, voor mijn eigen websites en sites van mijn klanten. Het allerfijnste vind ik het controlepaneel. Als ik daar een vraag stel, krijg ik altijd heel snel antwoord. Vaak al binnen 1 of 2 uur en ook in de avonden. De medewerkers zijn vriendelijk, denken met je mee en hebben veel geduld bij het uitleggen van (voor mij) technisch complexe zaken.
Ik kan iedereen TransIP aanraden.
Ervaringen van Jaap de Ridder (April 28, 2016):
Topbedrijf, zeker als het gaat om support, overdag binnen enkele minuten een bevredigend antwoord.
Ervaringen van Dieter (April 27, 2016):
Net een lastig probleem gehad met mail
contact opgenomen met de support en samen snel alles opgelost.
zonder de support zat ik nu nog in de problemen!
Al bij verschillende host geweest transip tot nu toe het beste!
Ervaringen van Dick (March 23, 2016):
Support reageert zeer snel en is ter zake kundig. Relevante werkzaamheden worden keurig gemeld. Het hosten van websites verloopt zonder problemen.
Ervaringen van Jelle Paulusma (March 22, 2016):
Prima hosting club met uitstekende Tech Support!
Ervaringen van Berend-Jan (March 11, 2016):
Prima bedrijf met supersnelle en adequate klantenservice
Ervaringen van Valentijn (March 9, 2016):
Ben geen expert op dit gebied, maar ben zeer te spreken over de klantenservice ook al is die per mail (was wat sceptisch). Snelle en adequate reacties en je hebt echt het idee dat je geholpen wordt.
Ervaringen van A. S. (March 1, 2016):
Ik heb een VPS bij Transip en in eerste instantie heb ik zelf verkeerd besteld. Nadat ik een bericht had gestuurd naar helpdesk (heel handig via dat knopje in het beheerspaneel) kreeg ik binnen een aantal uurtjes antwoord waarin een oplossing voor mij werd uitgelegd. Binnen 30 minuten was mijn nieuwe VPS live! Dat doet geen ander provider snel na.
Ervaringen van Robbert van Markus (March 1, 2016):
Fijne hosting provider, service altijd meer dan top. Tickets worden vaak eerder als een soort chat services afgehandeld, binnen enkele seconden een antwoord op je vraag! Goede concurerende prijzen, zeker in vergelijking met andere NEDERLANDSE hosting providers.
Ervaringen van Studio Myr (February 28, 2016):
Tot mijn schrik kwam ik er zondagmiddag achter dat mijn klanten hun emails teruggestuurd kregen, omdat mijn mailbox vol zat. Een mailtje naar TransIP gestuurd en binnen no time was het opgelost. TOP!
Ervaringen van Coen van den Akker (February 8, 2016):
Kwalitatief goed product, zeker na de upgrade in het najaar 2015. Vooral de klantenservice is top: Snel, effectief en super vriendelijk. Prijs gemiddeld maar je krijgt veel waarde je geld!
Hartelijke groet,
Coen
Ervaringen van AW (February 3, 2016):
Gebruiksvriendelijk contole panel en supersnelle, accurate en vriendelijke klantenservice!
Ervaringen van Harry Boven (January 28, 2016):
Heb een paar keer per e-mail contact gehad over het doorsturen van een domein. Bijzonder snelle en goede klantenservice, ook ‘s avonds laat. Kan niet beter !! Jammer alleen dat er voor het doorsturen 5 euro per jaar betaald moet worden, terwijl dat bij de meeste anderen gratis is.