STRATO Hosting

  • 2.582.582.582.582.58
  • 2.312.312.312.312.31
  • 1.91.91.91.91.9
  • 1.951.951.951.951.95

STRATO Hosting is één van de grootste webhosts van Europa. De servers van STRATO staan in Duitsland. De host heeft twee eigen datacentra.

Er worden vier hostingpakketten aangeboden. De pakketten bieden een ruime hoeveelheid webruimte en dataverkeer voor een lage prijs. De prijs van een domeinnaam is inbegrepen in de pakketprijs.

Bij alle pakketten wordt een Sitebuilder meegeleverd waarmee via de browser een site in elkaar gezet kan worden. Er kan gekozen worden uit vele templates. Het aantal inbegrepen pagina’s hangt af van het gekozen pakket.

Een virusscanner en spamfilter wordt meegeleverd met alle pakketten en moet schadelijke en ongewenste e-mails tegenhouden. Er is een backup manager waarmee incrementele backups gemaakt kunnen worden. Hierbij worden alleen die bestanden (opnieuw) opgeslagen, die sinds de laatste backup gewijzigd zijn. De DNS records van domeinnamen kunnen aangepast worden door de klant.

STRATO profileert zich als een energiezuinig bedrijf dat klimaatneutraal opereert. Meer hierover is te lezen op deze pagina.

De support is te bereiken via een gratis telefoonnummer en via de e-mail. Verder is er een overzicht van veelgestelde vragen op de site te vinden.

Externe link Bezoek STRATO Hosting

STRATO Hosting ervaringen toevoegen Heb jij ervaringen met STRATO Hosting? Voeg deze dan onderaan deze pagina toe.

Hieronder staan de ervaringen van andere bezoekers met STRATO.

Ervaringen

53 Reviews over STRATO Hosting:

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling55555

    Al jarenlang tevreden klant bij Strato! Ik maak gebruik van cloud storage en domeinen. Eerlijk gezegd verbazen de negatieve beoordelingen mij een beetje. Ik heb vaker contact gehad met hun support en altijd naar tevredenheid geholpen.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wat een waardeloos bedrijf, wij hebben sinds 2 jaar een vps, maar de verbindingen zijn zo verschikkelijk traag, en de responsetijd is hopeloos. Vps bij andere provider met een clone van onze server heeft een prima responsetijd. Strato gaat bij ons de deur uit.

    Klantenservice is waardeloos, en totaal niet geschoold op dit gebied, sterker nog heb het gevoel dat een huisvrouw je onder het aardappel schillen helpt.

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling55555

    Wij zijn zelf enorm tevreden over strato. Wij hebben het site builder pro pakket. Kind kan de was doen. Sta een beetje versteld van sommige negatieve reacties.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Wat een aanfluiting! Websitebouwer had een pakket bij Strato, hij was tevens de beheerder. Toen hij ziek was en de werd en de website bijna af hebben we besloten dat het beter zou zijn de hosting op mijn naam te zetten. Volgens Strato kon dit via een interne verhuizing en een formulier dat wij beidn moesten ondertekenen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb een pakket afgesloten bij Strato en we hebben domeinnaam en hosting laten overzetten. Niemand maar dan ook niemand bij Strato had ons verteld dat bij een interne verhuizing de volledige website verloren zou gaan! Al zeggen ze nu van wel. Ik word nu dus ook nog voor dom en een leugenaar uitgemaakt. Ik heb kosten gemaakt voor het laten bouwen van een website en nu moet ik weer kosten maken voor het laten bouwen van een nieuwe website. daarnaast heb ik een contract met Strato afgesloten voor 1 jaar voor webruimte die ik nu dus niet nodig heb want ik heb geen website meer. wat een sof! En vooral de service en communicatie zijn beneden alle peil.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Vreselijk bedrijf! Ze zijn onbereikbaar, de klantenportal ziet er niet uit en is erg onduidelijk, facturatie wordt last minute aangekondigd en vervolgens zit je weer een jaar vast, want ze hebben een jaar opzegtermijn. Je komt heel moeilijk van een contract met hen af! Schandalig!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Beroerde support, betaal de volgende keer liever het dubbele dan dat ik hier klant blijf.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    WAARDELOOS!!! De sitebuilder pro is een regelrecht fiasco. Geen enkele creatieve vrijheid! Net zo veel ruimte voor een eigen lyaout als bij facebook.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support33333
    Algemene beoordeling11111

    Sinds april 2017 bezig met Site Builder Pro. Het is een regelrecht drama. De editor is ondoorgrondelijk, Zelf al 37 jaar ervaring met alle soorten editors maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.Uiteindelijk een site in elkaar geknutseld die operationeel gegaan is. VVijf maanden later krijg ik een mailtje van Strato dat het sjabloon, waarop ik mijn site heb gebouwd, niet meer ge-support wordt. Ik moet maar een ander sjabloon kiezen en hier krijg ik zes weken de tijd voor. Voor mij niet handig in het hoogseizoen dus even uitgesteld. In November krijgik telefoontjes van klanten dat mijn site niet meer werkt. Dan maar een ander sjabloon toepassen, er zit niets anders op. Na toepassing van een ander sjabloon moest ik al mijn teksten opnieuw van het juiste font voorzien, dit wordt namelijk niet geconverteerd, ook niet als je een speciaal vakje daarvoor aanvinkt. Een bak wek waar je beroerd van wordt. De achtergrond-afbeeldingen bleken ook niet meegenomen te zijn. Maar weer eens bellen met de support van Strato. Na een onderzoekje werd mij doodleuk verteld dat er een bug in het nieuwe sjabloon zat. Of ik maar weer even een nieuw sjabloon wilde kiezen. Oftewel: weer aan de bak met fonts etc. Halverwege het opleuken van de nieuwe site kwam ik tot de conclusie dat er pagina’s niet waren geconverteerd. Alle teksten van deze pagina waren gewoon verdwenen. Bellen maar weer…. “Dat is erg jammer voor u meneer, wij maken ook geen bacjups en hebben geen versie-beheer” Ik zal alle teksten weer opnieuw moeten verzinnen en inkloppen. Kortom: A F B L I J V E N !!!!!!!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wat een ontzettend slecht bedrijf. Heel ingewikkelde communicatie, niet makkelijk te bereiken, formeel, slechte kwaliteit en je zit voor je het weet aan een lang contract vast met minimaal een JAAR (!) opzegtermijn.
    Mijn advies: DOE NOOIT ZAKEN MET DIT BEDRIJF!!!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    De service is slecht, telefonisch contact is open tot 19:30, je belt om 18:00 uur en ze zeggen je belt buiten onze openingstijden. Dan komt nog eens dat wordpress websites gewoon om de haverklap offline zijn, en wat krijg je te horen. Ligt aan uw websites. Ja daag. op andere hostings nergens last van.

    Bar slecht

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support33333
    Algemene beoordeling11111

    Inzake DNS :
    Wat een bagger als je wat serieuzer te werk wilt gaan.
    Diverse hosts draaien.

    Ze noemen een host (A record) een subdomein.
    Bullshit natuurlijk want dat is het niet.

    Dachten 5 subdomeinen per domein, fijn, gebruiken we niet, we maken hostrecords aan dus niks mee te maken.

    Kan je maar 1 (!) host record aanmaken per domein.
    Dan maar subdomeinen dachten we. Redden we net, 5 stuks per domein, wellicht wat schuiven, maar okay.
    Kun je maar 5 subdomeinen voor je hele (80+) domeinen aanmaken!
    Is gewoon GEEN oplossing voor.

    Dan.. doen we toch zelf DNS draaien? zo geregeld op onze servers.
    KAN niet want ze staan het niet toe om NS records aan te maken voor je domein!

    Wil je wat met DNS? NIET naar strato!!!

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling44444

    Ik ben al 10 jaren vreselijk tevreden bij Strato. In princiepe zijn alle zaken snel en zonder fouten online te doen. Mocht je toch per ongeluk iets fout hebben gedaan, krijg je vlotte, zakenkundige mensen aan de lijn, zelfs wanneer je een amateuristisch vraagje hebt.
    De pakketten zijn zeer compleet en alles functioneert.

    Misschien zet ik als enig vraagteken de response tijd van de Strato server. Die lijkt me sneller te kunnen. Kan ook aan mijn websites liggen.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support44444
    Algemene beoordeling44444

    Geen problemen mee, verbaas me een beetje over het hele negatieve van sommige. Zelf onlangs domeinnaam overdracht ingang gezet. 1 formuliertje invullen, volgende dag geregeld, totaal geen problemen of gekke zaken.
    Een verhuizing van 1 domein aangevraagd (die waarschijnlijk niet eens doorgaat), formuliertje invullen, binnen 1 dag de verhuiscode binnen. Dus wat de andere doen weet ik niet, maar ik heb deze ervaring zeker niet.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Als je overweegt om te kiezen voor STRATO heb ik 1 advies…

    NIET DOEN!

    Ze zijn voordelig, weten altijd snel en goed je facturen te sturen en te incasseren, maar als je ze nodig hebt geven ze niet thuis.

    Ik heb het nu 2 keer meegemaakt dat al mijn websites (ong. 40 stuks) uit de lucht waren. Heb toen op allerlei mogelijke manieren geprobeerd contact te zoeken, maar helaas. In het weekend en op feestdagen werken ze gewoon niet, ook niet voor noodgevallen. Gevolg voor mij was dat de eerste keer alle websites er voor 7 dagen uit lagen en de tweede keer 4 dagen.

    Via omwegen en klachtenwebsites pas contact gekregen, maar nog niet direct een oplossing. Je zult heel veel geduld op moeten brengen en frustraties moeten kunnen verwerken wil je voor STRATO willen kiezen.

    Maar bespaar het jezelf gewoon en KIES NOOIT VOOR STRATO!

    Mijn websites gaan nu 1 voor 1 weg bij Strato. Een hele klus, maar ik zie geen andere weg.

    NOGMAALS: DOE HET NIET!

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support33333
    Algemene beoordeling44444

    Ik ben inmiddels meer dan twee jaar klant bij Strato, neem een VPS V30 af (un-managed) en ben zéér tevreden over de mogelijkheden, de snelheid én server specificaties in relatie tot de prijs. Ik ben geen ENKELE hosting provider tegengekomen die hier aan tipt voor deze prijs! En ik heb wat moeite met die negatieve reacties hier, zeker gelet de argumenten die worden gebruikt.

    Ik draai meer dan 5 websites met meerdere MySQL databases, meerdere cron jobs en mijn eigen mailserver voor alle domeinen en ik heb nog zát geheugen en processor ruimte over. Zelfs als mijn AV druk is met het scannen van het hele systeem (10+ Gig) merk ik hier nauwelijks iets van, WEELDE!

    Het feit dat je WordPress niet lekker upload heeft niets met Strato hosting te maken, de snelheid van het opleveren van de server duurt inderdaad langer dan bij andere hosting providers maar als je geen bloedspoed hebt is dat natuurlijk geen probleem, het moeten doorbetalen van maandelijkse bedragen omdat je niet leest als je een contract afsluit moet is geen Strato issue en ook het gezeur van mensen die denken dat zij dedicated support verdienen bij ‘un-managed’ contract moeten gewoon meer gaan betalen bij Strato en elke andere hosting provider om op dergelijke support recht te hebben. Ook zie ik hier een 1 ster reactie staan van een andere hosting provider, dat lijkt me gewoon afzeiken om de handel.

    Ik kan gelukkig zelf een hoop en dat is ook de reden dat ik super tevreden ben met mijn un-managed VPS. Ik verprutst uiteraard wel eens iets en dan is de GRATIS backup service van Strato er gelukkig om mijn eigen fouten te kunnen herstellen. Bij andere hosting providers bestaat dit niet of wordt er bijv. 3 euro per maand extra gerekend voor een soortgelijke backup optie of meer boven de al hogere prijzen voor mindere specs!

    Ik betaal dus een stuk minder voor wat ik krijg in vergelijking met andere hosting providers en ik vergelijk met enige regelmaat om te zien of ik het elders beter kan krijgen.

    Uptime in mijn ervaring, m.u.v. downtime door eigen prutsen, is 100%. In het weekend kun je helaas niemand bereiken en ook het terugzetten van een backup kan soms veel tijd in beslag nemen (natuurlijk ook afhankelijk van hoeveelheid data!) maar in mijn ervaring wisselt die terugzet tijd. Soms lekker vlot en soms erg lang. Ik kan me voorstellen dat e.e.a. afhankelijk is van al lopende processen etc. MAAR liever even geduld dan alles kwijt door eigen schuld en als ik wil voorkomen dat ik langer offline ben dan moet ik dus gewoon meer gaan betalen of mijn eigen backups inregelen, simpel.

    Kortom, weet je wat je doet en hoef je niet aan het (WordPress) handje te worden meegenomen dan is Strato een prima hosting provider. Dat neemt niet weg dat ik denk dat Strato beter kan informeren bij bijv. de restore processen waarmee je als bezorgde klant wordt gerustgesteld, iets van een voortgang indicator o.i.d. kan hier enorm mee helpen als het langer duurt.
    Reden dat ik Support op 3 sterren zet is omdat ik vind dat ook in het weekend support beschikbaar moet zijn al is het maar betaald zoals anderen dat doen met bijv. 0,80ct p/min. bellen omdat je zelf domweg niet 100% in control kunt zijn al zou je dat graag willen.

    Dus ben je op zoek naar een goedkope hosting provider met prima server specificaties? Strato is PRIMA mits je weet wat je doet. Anders liever naar een “managed hosting” contract of zorgen dat je een duurdere Hosting provider neemt die het niet “managed hosting” noemt maar je er min of meer wel “managed hosting” voor laat afrekenen!

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Leuke pakketten qua inhoud, maar wat heb je daaraan met deze absolute baggerhosting? Worst ever. Beheer enkele tientallen WP-sites, helaas staan 5 daarvan bij Strato en die 5 geven per definitie problemen met updates. Servers zijn bijzonder traag, vermoed met zeer weinig toegewezen geheugen en ws. nog andere restricties. Werken vanuit een centraal dashboard voor alle sites of klanten een externe backup bieden, is met Strato zo goed als onmogelijk.
    Ook leuk: hosting in stand houden maar de contractnaam wijzigen… dan moet je dus een fax met handtekening nieuwe en oude eigenaar sturen. Een FAX, weet u nog, van vroeger?
    Support is niet-bestaand, heb daar nog nooit een zinnig antwoord van ontvangen, als je al iets ontvangt.

    Dus: op zoek naar voortdurende problemen, slechte performance, zero support en lekker één voor één al je WP-sites aflopen voor updates? Dan is Strato zeker aan te raden!

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Website vaak offline en oplossingen worden niet geboden, of weet men niet. Beloofd wordt dat de technische afdeling contact opneemt, wat dan weer niet gebeurt.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    ik al jaaren klant bij strato en zinds 2016 worden ze met dag slechter servers die cresen uit het niks servers die heel traag worden uit niks
    en noem maar op bijna alles wat fout kan gaan gaat er fout
    sorry dit te moeten zegen maar nee ik ben bezig met andere hosting te zoeken

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Verhuizen van een domein bij strato vandaan wordt zeer moeilijk gemaakt. Dit kan niet direct maar je moet je domein opzeggen en je mag dan wachten op je token/verhuiscode tot 30 dagen voordat je contract verloopt.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support44444
    Algemene beoordeling44444

    Ik ben al langer dan 10 jaar klant van Strato en heb al deze problemen nooit ervaren. Enkele keren contact gehad met de helpdesk en prima geholpen, niet in Duitse maar gewoon in Nederlandse taal. Nooit lang hoeven wachten op respons.

    Hoe dan ook schrik ik van al deze negatieve berichten. Er gaat dus nogal eens iets mis(zachtjes uitgedrukt).

    Wat ik altijd heb gemist op de site van Strato is enige uitleg. Nu weet ik wat webspace is, wat een domein is, wat ftp is en meer wat nodig is om een site te hosten. Dat is zo moeilijk niet. Maar zonder deze basiskennis kan ik me voorstellen dat het zakendoen met Strato heel lastig is. Het laten hosten van een site door Strato (of een andere hoster) is iets anders dan bijvoorbeeld even een website maken met Weebly of een facebook maken. Dat weet niet iedereen…. Dit is dus een tip voor Strato zelf.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    WordPress cms uploaden van afbeeldingen zo nu en dan alleen maar errors.

    Service op dat gebied hoef je niet te rekenen, enige antwoord dat je krijgt is ja bij ons staat alles goed. ligt aan de versie van je wordpress.

    Ik ben helemaal klaar met de webhosting

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    We waren van plan om een webshop aan te schaffen……wat een gedoe, prijs actie van 1 euro per maand voor het eerste jaar is leuk maar het moet wel werken !!
    Na 1 x contact te hebben gehad hadden we meer vragen…waren al wat huiverig, na 5…..10….12 x contact te hebben gezocht zijn we ermee gestopt.
    Schijnbaar is strato te druk met andere zaken.

    Strato is ZEKER geen aanrader, pas op voor u begint.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wat een bagger bedrijf… Geen aanrader… Had 2 domeinen aangekocht en dacht dus via de sitebuilder alles netjes op te kunnen zetten…

    Niet dus! Als ik het ene domein koppelde aan de sitebuilder dan pakte hij de hoofdwebsite gewoon terwijl ik mijn andere domein wou bewerken. Goed publiceren hó maar…

    Als ik mijn achtergrond met wat info wou bewerken op mijn 2e domein publiceerde hij gewoon de tamplate met niks er op.

    Dikke vette onvoldoende voor strato! Niet eens geprobeerd op met de klantenservice contact op te nemen om het op te laten lossen. Bij de eerste x dat ik de webbuilder opende wist ik al direct dat je hier niet creatief mee kon werken…

    Mijn tip -> Nooit bij strato een website maken

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ik gebruikte HiDrive voor backups van mijn Synology NAS. Tot ik een keer wat wilde restoren van twee weken geleden. Dan blijkt de gedownloade ZIP file corrupt te zijn. De support afdeling probeert niet het probleem op te lossen maar alleen zo snel mogelijk het ticket te sluiten, liefst zonder iets te doen. Draagt tot twee keer toe een onzin alternatief aan, zonder de probleembeschrijving te lezen.
    Had een mooi product kunnen zijn, maar als de support afdeling geen support wil leveren, houdt het op.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support11111
    Algemene beoordeling33333

    Ik hoop echter niet dat de klantenservice inslaap is gevallen. Na een week mailen nog steeds geen antwoord gehad. Tweede mail is inmiddels ook al verstuurd. Beetje jammer.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Ik begrijp veel van het commentaar niet. Websites werken gewoon. Wij richten zelf de sites in en maken geen gebruik van voorgeconfigureerde pakketten. DNS records, gewoon in te stellen, Subdomeinen werken intern en extern prima.
    Ja, soms lang wachten op support.
    We zijn dus zeker niet negatief over de prijs/kwaliteitsverhouding, met de nadruk op verhouding.

    Waar we wel een probleem mee hebben is de shared hosting. Als gevolg hiervan komen e-mails aan @outlook.com, @hotmail en @live meestal niet aan. Je ontvangt geen bounce melding, gewoon weg. Dat ontstaat wanneer vanuit de shared hosting meer dan x e-mails van het IP adres in een tijdsblok worden verzonden. Natuurlijk vreemd dat Microsoft spamming op deze manier bestrijdt, maar ook vervelend dat Strato hiervoor geen oplossing biedt. Het probleem komt overigens bij meerdere shared hosting providers voor.
    Omdat bij sommige klanten facturen dus niet aankomen lijden ze schade. E-mail moet gewoon bezorgd worden, of de verzender moet bericht krijgen als dat niet gebeurd.
    Dat is de enige reden dat wij nu overwegen de domeinen elders onder te brengen. Helaas is vaak onduidelijk of het shared hosting betreft.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Ook wij als bedrijf hebben last van Strato. We hebben niets afgesloten of iets dergelijks maar toch kwamen de facturen en de afschrijvingen. De afschrijvingen hebben we teruggeboekt. Op een dag kwam er een brief van Intrum Justitia. Na een telefoontje met hen en uitleg dat we niets hadden getekend, werd het dossier direct gesloten (overigens belachelijk dat Intrum dat zelf niet van te voren nakijkt). Strato blijft ondertussen doorgaan. Vandaag met ze gebeld (020-7038232). Bij vervelende vragen drukken ze je weg…… einde gesprek. Sneu volk daar bij Strato.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wij zijn nu 8 maanden klant van strato; we hebben drie 16gb virtual private windows servers bij hen aangeschaft.

    En we hebben NOOIT zoveel problemen met een bedrijf gehad. Een van onze servers, die voor duizenden klanten zorgt, is al twee weken niet te gebruiken door foutieve ressource allocation: we betalen voor 16gb memory en krijgen uiteindelijk maar 10% daarvan, waardoor onze server constant vast loopt.

    We hebben een week lang geprobeerd te bellen en te emaillen; de klantenservice is niet in staat om maar een kleine moeite te doen voor hun klant. We begrijpen dat we zelf beheerder zijn, maar als er iets mis met een server is ga je er als klant van uit dat Strato je helpt.

    Helemaal niet: je moet zelf alles uitzoeken, het is allemaal niet hun probleem. Ondertussen betalen wij honderden euros per maand aan deze hele slecht gemanaged onderneming.

    Wij graan zo spoedig mogelijk een andere server provider vinden: GEBRUIK STRATO NIET!

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    AFRADER.

    lokken je met allerlei aanbiedingen en doen net of ze uniek zijn met hun diensten. Uiteindelijk zit je vast aan allerlei contracten voor te veel geld.

    Daarnaast is de klantenservice onbeschoft en sturen ze graag incasso brieven, in plaats van vragen te beantwoorden. Na ruim 6+ jaar daar te hebben gezeten, ben ik erg blij te zijn overgestapt naar Antagonist. Gewoon een no nonsens bedrijf en helemaal blij mee!

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ik heb een dedicated server en ja het is spot goedkoop. Dat is ook het enige echt positieve. Met name de helpdesk is een ramp.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Drama!! Na wat geprobeerd te hebben met template gelijk gestopt. Augustus tijdig contract beeindigd en domijn opgezegd. Nog geen 2 weken later factuur nieuwe periode. Dacht moeten nog verwerken in administratie. Fout gedacht gewoon incasso. Gestorneerd. Op zoek naar e-mail en contact maar wat drama niet te doen. Meerdere facturen ontvangen. Via feedback nogmaals aangegeven dat opgezegd is maar geen reactie of niet. Idd zoals in meerdere reactie’s wel factuur met dreiging incassobureau. Morgen 4-11-16 maar poging tot bellen. Weinig hoop… Lukt het niet laat het er op aankomen en anders rechtsbijstand. Nooit aan beginnen alleen maar ergenis en ellende. Klantenservice??? Niet dus.

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling55555

    Goed 🙂

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit33333
    Support11111
    Algemene beoordeling22222

    Ongekend hoe lang het kan duren voor een VPS is ingericht.
    Een herinstallatie duurt al een uur (zelfs bij een nagenoeg blanke server). Verder is het schandalig hoe stug en kortzichtig de klantenservice is, niet meedenken, niet klant vriendelijk en niets willen doen voor het salaris.

    Strato levert zogenoemd Root rechten… Houd er rekening mee dat wat ze beloven: “Jij bent de baas! Volledige beheervrijheid met root-rechten

    Je krijgt van onze volledige root-toegang tot je server. Hierdoor kun je alle applicaties installeren die je nodig hebt: software, programmeertalen, databases of een mailserver. Individualiseer je server naar eigen inzicht.” Niet kunnen waarmaken… een andere linux OS dan aangeboden in het zeer beperkte OS keuze scherm is er niet.

    Ik wilde Proxmox VE installeren en loop tegen een van de belangrijkste beperkingen; Namelijk: de Grub, ze willen hier niet mee helpen.

    De performance is verder wel goed, maar de tegens zorgen voor de slechte review.

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support44444
    Algemene beoordeling55555

    Ik vraag mij toch af, het merendeel van de recensies lezende of de kennis van de klagers wel voldoende is om een eigen domein te hosten.
    Op mijn VPS draaien 14 websites, nooit downtijd gehad. Bij ieder onderhoud van Strato krijg je vroeg genoeg bericht. Vragen worden goed en direct beantwoord. Tussentijds is de hardware geupgrade zonder extra kosten.
    Daarnaast heb ik 2 collega’s die een dedicated server bij Strato hosten, met dezelfde ervaringen als ik.
    Voor Strato zat ik bij een ander bedrijf. Was ook wel goed, maar konden niet aan mijn grote VPS-wens voldoen. Bij iedere provider moet je kennis van zaken hebben.
    Een domein hosten is iets anders dan een app-je installeren waarbij je enkel op OK hoeft te klikken.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Strato is een heel stugge partij die voornamelijk in het Duits communiceert. Je krijgt weinig voor elkaar bij ze, als er een probleem is krijg je nagenoeg geen informatie en gooien ze de boel bewust offline en hun panel werkt niet flexibel.

    Absoluut geen aanrader!

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling55555

    De overstap van een e-mailaccount en een domeinaccount van Prepaid Webhost naar Strato was vanaf het moment van de aanvraag tot het volledig in werking hebben van beide accounts op verschillende platforms in nog geen 7 uur geregeld. Zeer duidelijke overstap- en installatieinformapie.
    Zeer tevreden over de professional wijze waarop Strato werkt.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Hele slechte service… helpdesk mensen hebben nergens verstand van en zeggen overal ja op om maar een sale binnen te halen.

    Gister 2 twee gesprekken 45 min aan de telefoon gehangen met strato. Duidelijk geweest dat ik een drupal site draai. Uiteindelijk een managed server afgenomen… hele dag verder bezig geweest om mijn site er naar toe te kopiëren… is het ‘niet mogelijk’ om de optie +followSymLinks aan te zetten.. dus drupal doet het niet. Heb niks aan de server. Weigeren de optie voor me aan te zetten, terwijl mijn site op hun hosting pakket gewoon wel draait, met die optie aan. Helpdesk, nee daar kunnen we niets aan doen… hoezo niet, hij draait nu toch ook op jullie servers/ Mannetje aan de telefoon die er duidelijk niets van snapt en die blijft maar herhalen dat het niet zou kunnen vanwege beveiligingsredenen, bla bla, redenen die dus blijkbaar op de server waar hun hosting pakketten staan er niet toe doet. En dan te bedenken dat dit mijn dedicated server is. Moet ik maar op de drupal forums gaan kijken… nou die oplossing is er niet… en het zogenaamde security probleem overigens ook niet.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Performance vps valt tegen,wel goedkoop. Maar als je vps down gaat(ook buiten jou schuld om) kan het zo een week duren voordat je ticket wordt opgepakt!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Nogmaals een reactie, ik ben mijn strato ellende inmiddels weer vergeten, ben weer terug bij mijn oude en vertrouwde hosting partners.

    voor iedereen een gouden tip, PCExtreme of TransIP zijn geweldige hosters, performance is uitmuntend als mede de technische support. (ja een techneut en niet een sulletje)

    strato is goedkoop maar performt helemaal niet, en de support is er niet, dingen aanvragen kost 1 dag of meer en een reactie op een support aanvraag duurt 3 dagen met als antwoord dat je alles opnieuw moet aanvragen (kost weer een dag ++) bij andere partijen verloopt dit automatisch en upgraden is ook altijd mogelijk.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Bij een domein afname kan je maar 1 DNS A record aanpassen!! 🙁 ik moet er 3 kunnen aanpassen…. F*CK!!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Gewoon enorm slecht. Moet ik betalen om het op te zeggen. Heb ik betaald gaan ze het weer verder door zetten.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Dit bedrijf is 3 keer niks , aantal keren gebeld en gemaild voor vragen maar vervolgens geen reactie maar wel rekeningen binnen krijgen zonder dat je verder kan omdat je met vragen zit…
    Gewoon niet met dit bedrijf in zee gaan want de enige die je er mee hebt ben jezelf… En degene die t wel doen wens ik veel sterkte !

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Blij dat ik van dit bedrijf af ben, waardeloos. Dus prijs/kwaliteit slecht, support/sevice super slecht niet doen, bespaar jezelf een hoop ellende.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ongelofelijk kutbedrijf. Om alleen al op een fatsoenlijke manier klant te worden is onmogelijk. Als je ze vervolgens op fouten in de bestelprocedure wijst (btwnummers die wel kloppen maar volgens hun niet) ligt het keer op keer aan een ander terwijl dat 100% niet waar is. Blij toe dat ik daar van te voren achter kom. Ik ga mooi naar een ander toe. Nog nooit heb ik de behoefte gehad om een slechte review te plaatsen hoe slecht ik ook ben behandeld als klant. Maar bij dit stelletje *)(%*(#$ is het zo droevig gesteld dat ik echt iedereen ervoor wil behoeden om deze klotetent in zee te gaan.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wil je echt naar de klote? Al je privé gegevens op straat? Dan is Strato iets voor jou! Meld je aan en alles staat op het internet, van telefoon nummer tot je privé adres. Het kan allemaal bij Strato. Wil je een mooie website maken? Maar wil je dat maken met een onsamenhangend programma waar je geen ene reet mee kan? En wil je hier ook veel voor betalen? En customer service die nooit reageerd? Nou echt bij deze, meld je aan bij Strato!

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    De lengte van deze lijst met (meestendeels negatieve) beoordelingen zegt genoeg. Mijn ervaring is na 2 dagen op Strato reden om het contract meteen op te zeggen omdat ik nu al weet dat het niet goed komt.
    Contactgegevens zijn diep verborgen omdat zij kennelijk geen gezeur willen.
    Hoe kom ik bijv in de file manager zodat ik kan uploaden? Oh, dan moet ik eerst mijn pakket uitbreiden…

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Ben nu al ruim een half jaar bezig met STRATO over dramatische performance van een VPS waarop een aantal sites van klanten draaien. Support is telefonisch niet bereikbaar, via servicenr kom je niet verder dan tapedame die zegt dat ze het te druk hebben waarna je verbinding verbroken wordt. Op Email wordt niet of pas weken later gereageerd. In eerste instantie wordt alles afgedaan dat alles in orde is. Na een half jaar eindelijk toegeven dat er iets niet klopt op de node waar VPS op draait; geven aan dat ze het hebben opgelost…nog geen 2 weken later weer dezelfde problemen. Nu gekozen voor migratie naar andere hosting partij. Exit STRATO. Nooit aan beginnen!!!!!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Try finding a telephone number to call the customer service on there website!!!!
    Not possible to speak to a real person! Thats very poor customer service. A company that you cant contact quicky in times of need is not a company that I wil continue doing business with. When you do find a number, which is wel hidden away bij the terms and conditions you will be hanging on the line for a very long time or just get a recorded message that tells you to call back later!

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Inderdaad.Telefoonnummer slaat nergens op. Iedereen is zogenaamd in gesprek. Maar een dreigbrief met een incasso sturen lukt prima.

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Server down. pas na 4 dagen reactie met de irritante titel : “Uw vriendelijke support”.
    CPU bleek stuk te zijn. Alle data (!) foetsie.
    Leve de offline backup die ik dagelijks deed, maar wat een werk om te verhuizen. en wat een waardeloze support zeg. Als een CPU kapot is kan de HD toch wel terug?
    Week erna: nog een server plat wegens DDOS aanval. Een andere server heeft al een tijdje kuren..
    Nooit meer strato. Heb er jaren goed op gedraaid, maar dit is te beroerd voor woorden.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling22222

    Laat aub Strato aan je links liggen en zoek een andere bedrijf voor je eigen bestwil, support (eigenlijk alles) is zeer slecht. Een domein verhuizen duurt 5 dagen, een reactie op een email duurt 4 dagen, als je ze belt moet je minimaal 1 uur aan de telefoon hangen en ze klinken ook nog is bot en boos dat je gebeld hebt, je hebt nog geen antwoorden voor je vragen.
    Ze blokkeren een dienst op ZATERDAG terwijl support in het weekend niet bereikbaar is.
    Zit nu bij versio stukken goedkoper en zelfs in het weekeinde support. Overdag livechat tot 2 uur snachts TOP!

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support44444
    Algemene beoordeling55555

    Al meerdere jaren heb ik meerdere websites ondergebracht bij Strato. Tot volle tevredenheid! Ook HiDrive werkt prima!
    Ik heb één keer met de klantenservice contact gehad omdat ik 2 websites onder 1 accountnummer wilde hebben. Binnen een kwartier was het geregeld.

    Mijn ervaring met Strato is top, ik kan niet anders zeggen. Alles is heel duidelijk en overzichtelijk.

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wat een ellende! Volstrekt onbegrijpelijk waarom ineens mijn mailadres weer is opgeheven en alle mail in een back-up is terecht gekomen. Daar blijkt dat de mail van een periode ervoor niet is opgeslagen. Dan moet je “aliassen” aanmaken op grond van een uit het Duits vertaalde tekst.
    Cryptisch allemaal.
    Het is genoeg geweest; ik heb opgezegd.

    Ps., ze hebben al meerder jaren hetzelfde muziekje voor de wachtrij. Vreselijk!

Plaats hier je eigen ervaringen met deze webhost

Geef voor ieder onderdeel een beoordeling van 1-5 sterren en licht vervolgens je ervaringen toe in het tekstvak. Klik tenslotte op "Voeg review toe".

Beoordeling en toelichting:

Inhoud pakket
Prijs/Kwaliteit
Support
Algemene beoordeling

© Copyright 2008-2018 WebhostingReviews.nl · Disclaimer en privacybeleid