STRATO Hosting

  • 2.312.312.312.312.31
  • 2.052.052.052.052.05
  • 1.541.541.541.541.54
  • 1.581.581.581.581.58

STRATO Hosting is één van de grootste webhosts van Europa. De servers van STRATO staan in Duitsland. De host heeft twee eigen datacentra.

Er worden vier hostingpakketten aangeboden. De pakketten bieden een ruime hoeveelheid webruimte en dataverkeer voor een lage prijs. De prijs van een domeinnaam is inbegrepen in de pakketprijs.

Bij alle pakketten wordt een Sitebuilder meegeleverd waarmee via de browser een site in elkaar gezet kan worden. Er kan gekozen worden uit vele templates. Het aantal inbegrepen pagina’s hangt af van het gekozen pakket.

Een virusscanner en spamfilter wordt meegeleverd met alle pakketten en moet schadelijke en ongewenste e-mails tegenhouden. Er is een backup manager waarmee incrementele backups gemaakt kunnen worden. Hierbij worden alleen die bestanden (opnieuw) opgeslagen, die sinds de laatste backup gewijzigd zijn. De DNS records van domeinnamen kunnen aangepast worden door de klant.

STRATO profileert zich als een energiezuinig bedrijf dat klimaatneutraal opereert. Meer hierover is te lezen op deze pagina.

De support is te bereiken via een gratis telefoonnummer en via de e-mail. Verder is er een overzicht van veelgestelde vragen op de site te vinden.

Externe link Bezoek STRATO Hosting

STRATO Hosting ervaringen toevoegen Heb jij ervaringen met STRATO Hosting? Voeg deze dan onderaan deze pagina toe.

Hieronder staan de ervaringen van andere bezoekers met STRATO.

Ervaringen

80 Reviews over STRATO Hosting:

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    De service is slecht, telefonisch contact is open tot 19:30, je belt om 18:00 uur en ze zeggen je belt buiten onze openingstijden. Dan komt nog eens dat wordpress websites gewoon om de haverklap offline zijn, en wat krijg je te horen. Ligt aan uw websites. Ja daag. op andere hostings nergens last van.

    Bar slecht

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support33333
    Algemene beoordeling11111

    Inzake DNS :
    Wat een bagger als je wat serieuzer te werk wilt gaan.
    Diverse hosts draaien.

    Ze noemen een host (A record) een subdomein.
    Bullshit natuurlijk want dat is het niet.

    Dachten 5 subdomeinen per domein, fijn, gebruiken we niet, we maken hostrecords aan dus niks mee te maken.

    Kan je maar 1 (!) host record aanmaken per domein.
    Dan maar subdomeinen dachten we. Redden we net, 5 stuks per domein, wellicht wat schuiven, maar okay.
    Kun je maar 5 subdomeinen voor je hele (80+) domeinen aanmaken!
    Is gewoon GEEN oplossing voor.

    Dan.. doen we toch zelf DNS draaien? zo geregeld op onze servers.
    KAN niet want ze staan het niet toe om NS records aan te maken voor je domein!

    Wil je wat met DNS? NIET naar strato!!!

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling44444

    Ik ben al 10 jaren vreselijk tevreden bij Strato. In princiepe zijn alle zaken snel en zonder fouten online te doen. Mocht je toch per ongeluk iets fout hebben gedaan, krijg je vlotte, zakenkundige mensen aan de lijn, zelfs wanneer je een amateuristisch vraagje hebt.
    De pakketten zijn zeer compleet en alles functioneert.

    Misschien zet ik als enig vraagteken de response tijd van de Strato server. Die lijkt me sneller te kunnen. Kan ook aan mijn websites liggen.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support44444
    Algemene beoordeling44444

    Geen problemen mee, verbaas me een beetje over het hele negatieve van sommige. Zelf onlangs domeinnaam overdracht ingang gezet. 1 formuliertje invullen, volgende dag geregeld, totaal geen problemen of gekke zaken.
    Een verhuizing van 1 domein aangevraagd (die waarschijnlijk niet eens doorgaat), formuliertje invullen, binnen 1 dag de verhuiscode binnen. Dus wat de andere doen weet ik niet, maar ik heb deze ervaring zeker niet.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Als je overweegt om te kiezen voor STRATO heb ik 1 advies…

    NIET DOEN!

    Ze zijn voordelig, weten altijd snel en goed je facturen te sturen en te incasseren, maar als je ze nodig hebt geven ze niet thuis.

    Ik heb het nu 2 keer meegemaakt dat al mijn websites (ong. 40 stuks) uit de lucht waren. Heb toen op allerlei mogelijke manieren geprobeerd contact te zoeken, maar helaas. In het weekend en op feestdagen werken ze gewoon niet, ook niet voor noodgevallen. Gevolg voor mij was dat de eerste keer alle websites er voor 7 dagen uit lagen en de tweede keer 4 dagen.

    Via omwegen en klachtenwebsites pas contact gekregen, maar nog niet direct een oplossing. Je zult heel veel geduld op moeten brengen en frustraties moeten kunnen verwerken wil je voor STRATO willen kiezen.

    Maar bespaar het jezelf gewoon en KIES NOOIT VOOR STRATO!

    Mijn websites gaan nu 1 voor 1 weg bij Strato. Een hele klus, maar ik zie geen andere weg.

    NOGMAALS: DOE HET NIET!

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support33333
    Algemene beoordeling44444

    Ik ben inmiddels meer dan twee jaar klant bij Strato, neem een VPS V30 af (un-managed) en ben zéér tevreden over de mogelijkheden, de snelheid én server specificaties in relatie tot de prijs. Ik ben geen ENKELE hosting provider tegengekomen die hier aan tipt voor deze prijs! En ik heb wat moeite met die negatieve reacties hier, zeker gelet de argumenten die worden gebruikt.

    Ik draai meer dan 5 websites met meerdere MySQL databases, meerdere cron jobs en mijn eigen mailserver voor alle domeinen en ik heb nog zát geheugen en processor ruimte over. Zelfs als mijn AV druk is met het scannen van het hele systeem (10+ Gig) merk ik hier nauwelijks iets van, WEELDE!

    Het feit dat je WordPress niet lekker upload heeft niets met Strato hosting te maken, de snelheid van het opleveren van de server duurt inderdaad langer dan bij andere hosting providers maar als je geen bloedspoed hebt is dat natuurlijk geen probleem, het moeten doorbetalen van maandelijkse bedragen omdat je niet leest als je een contract afsluit moet is geen Strato issue en ook het gezeur van mensen die denken dat zij dedicated support verdienen bij ‘un-managed’ contract moeten gewoon meer gaan betalen bij Strato en elke andere hosting provider om op dergelijke support recht te hebben. Ook zie ik hier een 1 ster reactie staan van een andere hosting provider, dat lijkt me gewoon afzeiken om de handel.

    Ik kan gelukkig zelf een hoop en dat is ook de reden dat ik super tevreden ben met mijn un-managed VPS. Ik verprutst uiteraard wel eens iets en dan is de GRATIS backup service van Strato er gelukkig om mijn eigen fouten te kunnen herstellen. Bij andere hosting providers bestaat dit niet of wordt er bijv. 3 euro per maand extra gerekend voor een soortgelijke backup optie of meer boven de al hogere prijzen voor mindere specs!

    Ik betaal dus een stuk minder voor wat ik krijg in vergelijking met andere hosting providers en ik vergelijk met enige regelmaat om te zien of ik het elders beter kan krijgen.

    Uptime in mijn ervaring, m.u.v. downtime door eigen prutsen, is 100%. In het weekend kun je helaas niemand bereiken en ook het terugzetten van een backup kan soms veel tijd in beslag nemen (natuurlijk ook afhankelijk van hoeveelheid data!) maar in mijn ervaring wisselt die terugzet tijd. Soms lekker vlot en soms erg lang. Ik kan me voorstellen dat e.e.a. afhankelijk is van al lopende processen etc. MAAR liever even geduld dan alles kwijt door eigen schuld en als ik wil voorkomen dat ik langer offline ben dan moet ik dus gewoon meer gaan betalen of mijn eigen backups inregelen, simpel.

    Kortom, weet je wat je doet en hoef je niet aan het (WordPress) handje te worden meegenomen dan is Strato een prima hosting provider. Dat neemt niet weg dat ik denk dat Strato beter kan informeren bij bijv. de restore processen waarmee je als bezorgde klant wordt gerustgesteld, iets van een voortgang indicator o.i.d. kan hier enorm mee helpen als het langer duurt.
    Reden dat ik Support op 3 sterren zet is omdat ik vind dat ook in het weekend support beschikbaar moet zijn al is het maar betaald zoals anderen dat doen met bijv. 0,80ct p/min. bellen omdat je zelf domweg niet 100% in control kunt zijn al zou je dat graag willen.

    Dus ben je op zoek naar een goedkope hosting provider met prima server specificaties? Strato is PRIMA mits je weet wat je doet. Anders liever naar een “managed hosting” contract of zorgen dat je een duurdere Hosting provider neemt die het niet “managed hosting” noemt maar je er min of meer wel “managed hosting” voor laat afrekenen!

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Leuke pakketten qua inhoud, maar wat heb je daaraan met deze absolute baggerhosting? Worst ever. Beheer enkele tientallen WP-sites, helaas staan 5 daarvan bij Strato en die 5 geven per definitie problemen met updates. Servers zijn bijzonder traag, vermoed met zeer weinig toegewezen geheugen en ws. nog andere restricties. Werken vanuit een centraal dashboard voor alle sites of klanten een externe backup bieden, is met Strato zo goed als onmogelijk.
    Ook leuk: hosting in stand houden maar de contractnaam wijzigen… dan moet je dus een fax met handtekening nieuwe en oude eigenaar sturen. Een FAX, weet u nog, van vroeger?
    Support is niet-bestaand, heb daar nog nooit een zinnig antwoord van ontvangen, als je al iets ontvangt.

    Dus: op zoek naar voortdurende problemen, slechte performance, zero support en lekker één voor één al je WP-sites aflopen voor updates? Dan is Strato zeker aan te raden!

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Website vaak offline en oplossingen worden niet geboden, of weet men niet. Beloofd wordt dat de technische afdeling contact opneemt, wat dan weer niet gebeurt.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    ik al jaaren klant bij strato en zinds 2016 worden ze met dag slechter servers die cresen uit het niks servers die heel traag worden uit niks
    en noem maar op bijna alles wat fout kan gaan gaat er fout
    sorry dit te moeten zegen maar nee ik ben bezig met andere hosting te zoeken

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Verhuizen van een domein bij strato vandaan wordt zeer moeilijk gemaakt. Dit kan niet direct maar je moet je domein opzeggen en je mag dan wachten op je token/verhuiscode tot 30 dagen voordat je contract verloopt.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support44444
    Algemene beoordeling44444

    Ik ben al langer dan 10 jaar klant van Strato en heb al deze problemen nooit ervaren. Enkele keren contact gehad met de helpdesk en prima geholpen, niet in Duitse maar gewoon in Nederlandse taal. Nooit lang hoeven wachten op respons.

    Hoe dan ook schrik ik van al deze negatieve berichten. Er gaat dus nogal eens iets mis(zachtjes uitgedrukt).

    Wat ik altijd heb gemist op de site van Strato is enige uitleg. Nu weet ik wat webspace is, wat een domein is, wat ftp is en meer wat nodig is om een site te hosten. Dat is zo moeilijk niet. Maar zonder deze basiskennis kan ik me voorstellen dat het zakendoen met Strato heel lastig is. Het laten hosten van een site door Strato (of een andere hoster) is iets anders dan bijvoorbeeld even een website maken met Weebly of een facebook maken. Dat weet niet iedereen…. Dit is dus een tip voor Strato zelf.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    WordPress cms uploaden van afbeeldingen zo nu en dan alleen maar errors.

    Service op dat gebied hoef je niet te rekenen, enige antwoord dat je krijgt is ja bij ons staat alles goed. ligt aan de versie van je wordpress.

    Ik ben helemaal klaar met de webhosting

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    We waren van plan om een webshop aan te schaffen……wat een gedoe, prijs actie van 1 euro per maand voor het eerste jaar is leuk maar het moet wel werken !!
    Na 1 x contact te hebben gehad hadden we meer vragen…waren al wat huiverig, na 5…..10….12 x contact te hebben gezocht zijn we ermee gestopt.
    Schijnbaar is strato te druk met andere zaken.

    Strato is ZEKER geen aanrader, pas op voor u begint.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wat een bagger bedrijf… Geen aanrader… Had 2 domeinen aangekocht en dacht dus via de sitebuilder alles netjes op te kunnen zetten…

    Niet dus! Als ik het ene domein koppelde aan de sitebuilder dan pakte hij de hoofdwebsite gewoon terwijl ik mijn andere domein wou bewerken. Goed publiceren hó maar…

    Als ik mijn achtergrond met wat info wou bewerken op mijn 2e domein publiceerde hij gewoon de tamplate met niks er op.

    Dikke vette onvoldoende voor strato! Niet eens geprobeerd op met de klantenservice contact op te nemen om het op te laten lossen. Bij de eerste x dat ik de webbuilder opende wist ik al direct dat je hier niet creatief mee kon werken…

    Mijn tip -> Nooit bij strato een website maken

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ik gebruikte HiDrive voor backups van mijn Synology NAS. Tot ik een keer wat wilde restoren van twee weken geleden. Dan blijkt de gedownloade ZIP file corrupt te zijn. De support afdeling probeert niet het probleem op te lossen maar alleen zo snel mogelijk het ticket te sluiten, liefst zonder iets te doen. Draagt tot twee keer toe een onzin alternatief aan, zonder de probleembeschrijving te lezen.
    Had een mooi product kunnen zijn, maar als de support afdeling geen support wil leveren, houdt het op.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support11111
    Algemene beoordeling33333

    Ik hoop echter niet dat de klantenservice inslaap is gevallen. Na een week mailen nog steeds geen antwoord gehad. Tweede mail is inmiddels ook al verstuurd. Beetje jammer.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Ik begrijp veel van het commentaar niet. Websites werken gewoon. Wij richten zelf de sites in en maken geen gebruik van voorgeconfigureerde pakketten. DNS records, gewoon in te stellen, Subdomeinen werken intern en extern prima.
    Ja, soms lang wachten op support.
    We zijn dus zeker niet negatief over de prijs/kwaliteitsverhouding, met de nadruk op verhouding.

    Waar we wel een probleem mee hebben is de shared hosting. Als gevolg hiervan komen e-mails aan @outlook.com, @hotmail en @live meestal niet aan. Je ontvangt geen bounce melding, gewoon weg. Dat ontstaat wanneer vanuit de shared hosting meer dan x e-mails van het IP adres in een tijdsblok worden verzonden. Natuurlijk vreemd dat Microsoft spamming op deze manier bestrijdt, maar ook vervelend dat Strato hiervoor geen oplossing biedt. Het probleem komt overigens bij meerdere shared hosting providers voor.
    Omdat bij sommige klanten facturen dus niet aankomen lijden ze schade. E-mail moet gewoon bezorgd worden, of de verzender moet bericht krijgen als dat niet gebeurd.
    Dat is de enige reden dat wij nu overwegen de domeinen elders onder te brengen. Helaas is vaak onduidelijk of het shared hosting betreft.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Ook wij als bedrijf hebben last van Strato. We hebben niets afgesloten of iets dergelijks maar toch kwamen de facturen en de afschrijvingen. De afschrijvingen hebben we teruggeboekt. Op een dag kwam er een brief van Intrum Justitia. Na een telefoontje met hen en uitleg dat we niets hadden getekend, werd het dossier direct gesloten (overigens belachelijk dat Intrum dat zelf niet van te voren nakijkt). Strato blijft ondertussen doorgaan. Vandaag met ze gebeld (020-7038232). Bij vervelende vragen drukken ze je weg…… einde gesprek. Sneu volk daar bij Strato.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wij zijn nu 8 maanden klant van strato; we hebben drie 16gb virtual private windows servers bij hen aangeschaft.

    En we hebben NOOIT zoveel problemen met een bedrijf gehad. Een van onze servers, die voor duizenden klanten zorgt, is al twee weken niet te gebruiken door foutieve ressource allocation: we betalen voor 16gb memory en krijgen uiteindelijk maar 10% daarvan, waardoor onze server constant vast loopt.

    We hebben een week lang geprobeerd te bellen en te emaillen; de klantenservice is niet in staat om maar een kleine moeite te doen voor hun klant. We begrijpen dat we zelf beheerder zijn, maar als er iets mis met een server is ga je er als klant van uit dat Strato je helpt.

    Helemaal niet: je moet zelf alles uitzoeken, het is allemaal niet hun probleem. Ondertussen betalen wij honderden euros per maand aan deze hele slecht gemanaged onderneming.

    Wij graan zo spoedig mogelijk een andere server provider vinden: GEBRUIK STRATO NIET!

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    AFRADER.

    lokken je met allerlei aanbiedingen en doen net of ze uniek zijn met hun diensten. Uiteindelijk zit je vast aan allerlei contracten voor te veel geld.

    Daarnaast is de klantenservice onbeschoft en sturen ze graag incasso brieven, in plaats van vragen te beantwoorden. Na ruim 6+ jaar daar te hebben gezeten, ben ik erg blij te zijn overgestapt naar Antagonist. Gewoon een no nonsens bedrijf en helemaal blij mee!

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ik heb een dedicated server en ja het is spot goedkoop. Dat is ook het enige echt positieve. Met name de helpdesk is een ramp.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Drama!! Na wat geprobeerd te hebben met template gelijk gestopt. Augustus tijdig contract beeindigd en domijn opgezegd. Nog geen 2 weken later factuur nieuwe periode. Dacht moeten nog verwerken in administratie. Fout gedacht gewoon incasso. Gestorneerd. Op zoek naar e-mail en contact maar wat drama niet te doen. Meerdere facturen ontvangen. Via feedback nogmaals aangegeven dat opgezegd is maar geen reactie of niet. Idd zoals in meerdere reactie’s wel factuur met dreiging incassobureau. Morgen 4-11-16 maar poging tot bellen. Weinig hoop… Lukt het niet laat het er op aankomen en anders rechtsbijstand. Nooit aan beginnen alleen maar ergenis en ellende. Klantenservice??? Niet dus.

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling55555

    Goed 🙂

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit33333
    Support11111
    Algemene beoordeling22222

    Ongekend hoe lang het kan duren voor een VPS is ingericht.
    Een herinstallatie duurt al een uur (zelfs bij een nagenoeg blanke server). Verder is het schandalig hoe stug en kortzichtig de klantenservice is, niet meedenken, niet klant vriendelijk en niets willen doen voor het salaris.

    Strato levert zogenoemd Root rechten… Houd er rekening mee dat wat ze beloven: “Jij bent de baas! Volledige beheervrijheid met root-rechten

    Je krijgt van onze volledige root-toegang tot je server. Hierdoor kun je alle applicaties installeren die je nodig hebt: software, programmeertalen, databases of een mailserver. Individualiseer je server naar eigen inzicht.” Niet kunnen waarmaken… een andere linux OS dan aangeboden in het zeer beperkte OS keuze scherm is er niet.

    Ik wilde Proxmox VE installeren en loop tegen een van de belangrijkste beperkingen; Namelijk: de Grub, ze willen hier niet mee helpen.

    De performance is verder wel goed, maar de tegens zorgen voor de slechte review.

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support44444
    Algemene beoordeling55555

    Ik vraag mij toch af, het merendeel van de recensies lezende of de kennis van de klagers wel voldoende is om een eigen domein te hosten.
    Op mijn VPS draaien 14 websites, nooit downtijd gehad. Bij ieder onderhoud van Strato krijg je vroeg genoeg bericht. Vragen worden goed en direct beantwoord. Tussentijds is de hardware geupgrade zonder extra kosten.
    Daarnaast heb ik 2 collega’s die een dedicated server bij Strato hosten, met dezelfde ervaringen als ik.
    Voor Strato zat ik bij een ander bedrijf. Was ook wel goed, maar konden niet aan mijn grote VPS-wens voldoen. Bij iedere provider moet je kennis van zaken hebben.
    Een domein hosten is iets anders dan een app-je installeren waarbij je enkel op OK hoeft te klikken.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Strato is een heel stugge partij die voornamelijk in het Duits communiceert. Je krijgt weinig voor elkaar bij ze, als er een probleem is krijg je nagenoeg geen informatie en gooien ze de boel bewust offline en hun panel werkt niet flexibel.

    Absoluut geen aanrader!

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling55555

    De overstap van een e-mailaccount en een domeinaccount van Prepaid Webhost naar Strato was vanaf het moment van de aanvraag tot het volledig in werking hebben van beide accounts op verschillende platforms in nog geen 7 uur geregeld. Zeer duidelijke overstap- en installatieinformapie.
    Zeer tevreden over de professional wijze waarop Strato werkt.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Hele slechte service… helpdesk mensen hebben nergens verstand van en zeggen overal ja op om maar een sale binnen te halen.

    Gister 2 twee gesprekken 45 min aan de telefoon gehangen met strato. Duidelijk geweest dat ik een drupal site draai. Uiteindelijk een managed server afgenomen… hele dag verder bezig geweest om mijn site er naar toe te kopiëren… is het ‘niet mogelijk’ om de optie +followSymLinks aan te zetten.. dus drupal doet het niet. Heb niks aan de server. Weigeren de optie voor me aan te zetten, terwijl mijn site op hun hosting pakket gewoon wel draait, met die optie aan. Helpdesk, nee daar kunnen we niets aan doen… hoezo niet, hij draait nu toch ook op jullie servers/ Mannetje aan de telefoon die er duidelijk niets van snapt en die blijft maar herhalen dat het niet zou kunnen vanwege beveiligingsredenen, bla bla, redenen die dus blijkbaar op de server waar hun hosting pakketten staan er niet toe doet. En dan te bedenken dat dit mijn dedicated server is. Moet ik maar op de drupal forums gaan kijken… nou die oplossing is er niet… en het zogenaamde security probleem overigens ook niet.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Performance vps valt tegen,wel goedkoop. Maar als je vps down gaat(ook buiten jou schuld om) kan het zo een week duren voordat je ticket wordt opgepakt!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Nogmaals een reactie, ik ben mijn strato ellende inmiddels weer vergeten, ben weer terug bij mijn oude en vertrouwde hosting partners.

    voor iedereen een gouden tip, PCExtreme of TransIP zijn geweldige hosters, performance is uitmuntend als mede de technische support. (ja een techneut en niet een sulletje)

    strato is goedkoop maar performt helemaal niet, en de support is er niet, dingen aanvragen kost 1 dag of meer en een reactie op een support aanvraag duurt 3 dagen met als antwoord dat je alles opnieuw moet aanvragen (kost weer een dag ++) bij andere partijen verloopt dit automatisch en upgraden is ook altijd mogelijk.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Bij een domein afname kan je maar 1 DNS A record aanpassen!! 🙁 ik moet er 3 kunnen aanpassen…. F*CK!!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Gewoon enorm slecht. Moet ik betalen om het op te zeggen. Heb ik betaald gaan ze het weer verder door zetten.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Dit bedrijf is 3 keer niks , aantal keren gebeld en gemaild voor vragen maar vervolgens geen reactie maar wel rekeningen binnen krijgen zonder dat je verder kan omdat je met vragen zit…
    Gewoon niet met dit bedrijf in zee gaan want de enige die je er mee hebt ben jezelf… En degene die t wel doen wens ik veel sterkte !

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Blij dat ik van dit bedrijf af ben, waardeloos. Dus prijs/kwaliteit slecht, support/sevice super slecht niet doen, bespaar jezelf een hoop ellende.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ongelofelijk kutbedrijf. Om alleen al op een fatsoenlijke manier klant te worden is onmogelijk. Als je ze vervolgens op fouten in de bestelprocedure wijst (btwnummers die wel kloppen maar volgens hun niet) ligt het keer op keer aan een ander terwijl dat 100% niet waar is. Blij toe dat ik daar van te voren achter kom. Ik ga mooi naar een ander toe. Nog nooit heb ik de behoefte gehad om een slechte review te plaatsen hoe slecht ik ook ben behandeld als klant. Maar bij dit stelletje *)(%*(#$ is het zo droevig gesteld dat ik echt iedereen ervoor wil behoeden om deze klotetent in zee te gaan.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wil je echt naar de klote? Al je privé gegevens op straat? Dan is Strato iets voor jou! Meld je aan en alles staat op het internet, van telefoon nummer tot je privé adres. Het kan allemaal bij Strato. Wil je een mooie website maken? Maar wil je dat maken met een onsamenhangend programma waar je geen ene reet mee kan? En wil je hier ook veel voor betalen? En customer service die nooit reageerd? Nou echt bij deze, meld je aan bij Strato!

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    De lengte van deze lijst met (meestendeels negatieve) beoordelingen zegt genoeg. Mijn ervaring is na 2 dagen op Strato reden om het contract meteen op te zeggen omdat ik nu al weet dat het niet goed komt.
    Contactgegevens zijn diep verborgen omdat zij kennelijk geen gezeur willen.
    Hoe kom ik bijv in de file manager zodat ik kan uploaden? Oh, dan moet ik eerst mijn pakket uitbreiden…

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Ben nu al ruim een half jaar bezig met STRATO over dramatische performance van een VPS waarop een aantal sites van klanten draaien. Support is telefonisch niet bereikbaar, via servicenr kom je niet verder dan tapedame die zegt dat ze het te druk hebben waarna je verbinding verbroken wordt. Op Email wordt niet of pas weken later gereageerd. In eerste instantie wordt alles afgedaan dat alles in orde is. Na een half jaar eindelijk toegeven dat er iets niet klopt op de node waar VPS op draait; geven aan dat ze het hebben opgelost…nog geen 2 weken later weer dezelfde problemen. Nu gekozen voor migratie naar andere hosting partij. Exit STRATO. Nooit aan beginnen!!!!!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Try finding a telephone number to call the customer service on there website!!!!
    Not possible to speak to a real person! Thats very poor customer service. A company that you cant contact quicky in times of need is not a company that I wil continue doing business with. When you do find a number, which is wel hidden away bij the terms and conditions you will be hanging on the line for a very long time or just get a recorded message that tells you to call back later!

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Inderdaad.Telefoonnummer slaat nergens op. Iedereen is zogenaamd in gesprek. Maar een dreigbrief met een incasso sturen lukt prima.

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Server down. pas na 4 dagen reactie met de irritante titel : “Uw vriendelijke support”.
    CPU bleek stuk te zijn. Alle data (!) foetsie.
    Leve de offline backup die ik dagelijks deed, maar wat een werk om te verhuizen. en wat een waardeloze support zeg. Als een CPU kapot is kan de HD toch wel terug?
    Week erna: nog een server plat wegens DDOS aanval. Een andere server heeft al een tijdje kuren..
    Nooit meer strato. Heb er jaren goed op gedraaid, maar dit is te beroerd voor woorden.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling22222

    Laat aub Strato aan je links liggen en zoek een andere bedrijf voor je eigen bestwil, support (eigenlijk alles) is zeer slecht. Een domein verhuizen duurt 5 dagen, een reactie op een email duurt 4 dagen, als je ze belt moet je minimaal 1 uur aan de telefoon hangen en ze klinken ook nog is bot en boos dat je gebeld hebt, je hebt nog geen antwoorden voor je vragen.
    Ze blokkeren een dienst op ZATERDAG terwijl support in het weekend niet bereikbaar is.
    Zit nu bij versio stukken goedkoper en zelfs in het weekeinde support. Overdag livechat tot 2 uur snachts TOP!

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support44444
    Algemene beoordeling55555

    Al meerdere jaren heb ik meerdere websites ondergebracht bij Strato. Tot volle tevredenheid! Ook HiDrive werkt prima!
    Ik heb één keer met de klantenservice contact gehad omdat ik 2 websites onder 1 accountnummer wilde hebben. Binnen een kwartier was het geregeld.

    Mijn ervaring met Strato is top, ik kan niet anders zeggen. Alles is heel duidelijk en overzichtelijk.

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wat een ellende! Volstrekt onbegrijpelijk waarom ineens mijn mailadres weer is opgeheven en alle mail in een back-up is terecht gekomen. Daar blijkt dat de mail van een periode ervoor niet is opgeslagen. Dan moet je “aliassen” aanmaken op grond van een uit het Duits vertaalde tekst.
    Cryptisch allemaal.
    Het is genoeg geweest; ik heb opgezegd.

    Ps., ze hebben al meerder jaren hetzelfde muziekje voor de wachtrij. Vreselijk!

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit44444
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Oplevering VPS en domein/DNS ging redelijk vlot, maar daarna… 🙁
    Support niet of slecht bereikbaar en voor veeleisende technische gebruikers zoals ik blijkbaar ben zijn veel opties niet beschikbaar.
    Zo kun je geen eigen nameservers instellen (wel voor subdomeinen) en is slechts een beperkte set record types beschikbaar (b.v. geen CNAME).
    VPS is op basis van OpenVZ, wat voor mij wat problemen gaf met iptables.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Klanten service is niet bereikbaar.
    Ben jaren klant maar ga opzeggen.

    Reageren zelfs niet op aangetekende brieven.
    Wat wel goed werkt is de incasso afdeling.

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Mijn god wat is strato slecht, mailtjes worden niet of na dagen beantwoord. één keer telefonische contact gehad, begint de man te melden dat hij duurder is, dan ik betaal aan de website heu!!

    Ga na 3 maanden maar opzeggen, erg me dood aan dat bedrijf en service.

    Strato weg ermee

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Bij specifieke vragen krijg je geen antwoord. Hoeveel mails kan ik per run versturen? Ant: Zeggen we niet.
    Verhuiscode aanvragen? Nergens te vinden. Telf.hulp: we zijn druk bel later nog eens. Later: idem.
    Probleem: ik wil nu verhuiscode krijgen omdat ik nu wil verhuizen niet over 4 maanden. De hulppagina’s bieden geen passende oplossingen. Reacties op mailberichten: nimmer binnen 48 uur. Strato… als je heel veel geduld hebt en niets verwacht best wel aardig voor die prijs. Maar…
    Alternatief: antagonist. Werk ik al een jaar me en die doen het uitstekend. Snelle reacties en oplossingen.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ik ben al jaren bij Strato, tot het laatste jaar best tevreden. Ik ben meestal goed telefonisch geholpen.
    Tot nu toe. Deze maand had ik na een crash hulp nodig. Ik wilde weer bellen, maar kon geen telefoonnummer vinden. Bij zoeken op de site word je in een kringetje rondgestuurd. Een kennis wist wel een telefoonnummer. Als je dat belt krijg je een bandje te horen. Wegens ongelooflijk succes (of zoiets) zijn ze niet telefonisch bereikbaar, wordt er gezegd.
    Ik heb maar een uitgebreide mail gemaakt om mijn probleem uit te leggen. Toen bleek dat er ook geen mailadres wordt gegeven.
    Ik heb het gehad met Strato. Het werd me plotseling duidelijk dat ik ook wel een andere host zou kunnen nemen. Ik ga subiet op zoek.
    Advies? Geen Strato nemen!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    WAARDELOOS! Bij bellen (3 verschillende nummers geprobeerd) krijg je via bandje te horen het later nog eens te proberen & wordt de verbinding verbroken. Ook de zgn Klantenservice op de website is drama.Alleen van die inkopper-vragen staan vermeld & duurt het lang eer je eindelijk een formulier hebt gevonden om je vraag te stellen. Je krijgt direct bevestiging dat de mail ontvangen is, maar het antwoord zit ik nu al een week op te wachten! NOOIT mee in zee gaan. Laat ze eerst maar eens zorgen dat er ook echte service is, anders betaal net zo lief iets meer!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Had een Domain naam bij Strato gekocht ,wat blijkt dat je je DNS maar beperkt kan beheren, CNAME s aanmaken kan niet moet je verplicht een subdomain kopen voor een bedrag per maand !!!

    ZIJN Gewoon een stelletje OPLICHTERS

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Catastrofe!
    Wegblijven van deze veelbelovende, maar niets presterende fima.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Heb de afgelopen twee jaar een contract bij strato gehad. In het begin was ik zeer tevreden, het afgelopen halfjaar heb ik niets minder dan problemen gehad.

    OVer het algemeen is strato via de telefoon NIET te bereiken. Zojuist nog geprobeerd te bellen, ruim 15 minuten in de wachtrij gestaan om vervolgens iemand aan de lijn te krijgen die ongeïnteresseerd is en totaal niet bereid is de hulp te geven die nodig is.

    Daarna probeer ik nogmaals te bellen en krijg ik te horen dat strato telefonisch tot 17u bereikbaar is… Dit in tegenstelling tot de mail waarin staat dat ze tot 19:30 bereikbaar zijn en degene die ik 15min daarvoor gesproken heb me verteld dat ik eventueel nog kan terugbellen.

    De server draait absoluut niet stabiel (standaard ubuntu met updates geïnstalleerd met momenteel enkel teamspeak erop draaiend) en is vaak onbereikbaar.

    Al met al heb ik het laatste halfjaar veel te veel betaald voor kwaliteit waar ik bij een ander nog niet eens de helft zou betalen.

    ZEER ontevreden over strato!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Inmiddels zijn wij al enige jaren klant bij Strato en hebben wij daar diverse servers afgenomen. Sinds enige tijd zijn wij niet meer zo tevreden over Strato en zou ik een ieder die denkt een betrouwbare partner te vinden in Strato aanraden elders te kijken. Onze ervaringen de afgelopen tijd:
    – Na een crash van onze dedicated server, om onduidelijke redenen, moesten wij de server opnieuw installeren. Het uitvoeren van een herinstallatie heeft meer dan dertien uur geduurd. Een unattended installatie van Linux en Plesk in dertien uur is belachelijk!!
    – Niet heel veel later (vandaag) besloot onze server er ook de brui aan te geven, in eerste instantie een reset laten versturen. Na 15 minuten waren de eerste tekenen zichtbaar dat de reset was aangekomen.

    Inmiddels gaan wij proberen de server weer aan de praat te krijgen en gaan we op zoek naar een andere partner.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling22222

    Strato levert wat je vraagt. Maar zodra je ook maar iets te maken krijgt met de klantenservice wordt het een regelrechte ramp. Interne domeinverhuizing homaar! Bellen met klantenservice homaar! Email reactie pas na 4-5 werkdagen.

    Waardeloos naar mijn mening.

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support22222
    Algemene beoordeling11111

    Heb een vps aangeschaft, een redelijk grote. Echter deze was de volgende dag nog niet actief. Ik kon verder nergens kijken naar wat de status was of dat dit request in behandeling was.
    Ik ben gaan bellen en heb dit 6 keer moeten proberen. Of het was te druk en legden automatisch af. Of ik kreeg helemaal geen gehoor.
    De 6de keer had ik een vriendelijk persoon aan de lijn. Hij gaf aan dat het opleveren van een VPS tot 48u kan duren! (dit heb ik bij het bestellen nergens gelezen) Toen ik dit hoorde heb ik gevraagd of ik de aanvraag kon terugdraaien. Dit kon zonder problemen. Echter, het verbaasd me dat het uitrollen van een VPS zo lang kan duren. Na de ervaringen hier gelezen te hebben ben ik ook overtuigd, de service van Strato zijn niet voldoende voor het runnen van een VPS.
    De VPS zelf heb ik nooit kunnen testen. En hoewel de specs bij Strato erg goed zijn voor de prijs, blijf ik gewoon bij TransIp en DigitalOcean voor het afnemen van een VPS.

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Jammer dat ik vooraf niet naar deze ervaringen heb gekeken.
    Goedkoop is in dit geval duurkoop.
    – Geen reacties op mails met vragen, ondanks belofte binnen twee dagen een antwoord te geven. je krijgt 3 keer een mailtje dat je vraag is ontvangen en dat er z.s.m. wordt geantwoord, na 8 dagen nog steeds niets.
    – Meerdere mailtjes, ook nog steeds geen antwoord.
    – Dan maar bellen, je krijgt een bandje en staat uren in de wacht.
    – Dan maar de Engelstalige versie proberen, idem.
    Gelukkig heb ik e.e.a. een maand op proef om te proberen, hopelijk kom ik er nog vanaf.
    Ik vrees echter het ergste!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support22222
    Algemene beoordeling11111

    Drama Drama website eindelijk klaar is die niet meer beschikbaar voor responsieve ontwerpen, tijdens het ontwerpen kon ik het nog inzien hoe het op de mobiel eruit kwam te zien.
    De layout is ook niet meer beschikbaar naar het onderhoud wat er geweest is op 11-02-2016.

    proberen aan te passen naar een andere layout, maar kan geen geschikte vinden.
    zwaar teleur gesteld
    naar 30 min wachten eindelijk een medewerker gesproken en er is technische melding aangemaakt. ik verwacht niet dat ze dit kunnen oplossen, maar wacht het af. website kan nu nog niet online en dat is balen

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Als je al contact kunt krijgen schiet de site-builder 9 van de 10 keer volledig in de stress. “klantenservice” is een hele verkeerde naam want daar hebben ze echt nog nooit van gehoord. Site is super traag. Strato adverteert zich wezenloos maar kan beter eerst aan de problemen werken. Die zijn echt niet normaal. Verder ga ik mijn contact met Strato maar niet uiteenzetten, zou te lang duren. Eén ding is wel duidelijk. Strato moet heel snel iets ondernemen want anders worden de contracten van heel veel klanten niet verlengd.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    ik lees het al en hoorde van een kennis ook al klachten. dus dacht neem zelf even contact op met strato met wat vragen wat wel en niet mag op een vps. nouja wacht nu al een week op antwoord maar krijg wel dagelijks mail dat het support het te druk heeft en ik binnen 2 dagen geholpen ga worden. ik weet niet wat 2 dagen daar in duitsland dan inhoud maar blijkbaar is het begrip 2 dagen daar heel erg breed.

  • Inhoud pakket55555
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Als het werkt…Fnatastisch.
    MAAR…ZE BLOKKEREN JE DIENSTEN ZONDER OPGAAF VAN REDENEN OP ZATERDAG!

    En je raad het al, dan zijn ze niet bereikbaar. WAT EEN BAGGER BEDRIJF! PER EINDE CONTRACT TOCH MAAR OVERSTAPPEN. Jammer want prijs/kwaliteit van de dienst is goed

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling22222

    Probeerperiode van de strato webshop gedaan. Geen succes, werkt moeilijk, liep regelmatig tegen bugs aan en was voornamelijk erg traag.

    Wilde dus, ruim voordat de probeerperiode afgelopen was dus alles stopzetten (2 domeinnamen) en dat betekent dat er contact moet zijn met Strato.

    Eerst een mail gestuurd die niet werd beantwoord, contactformulier. Na een aantal dagen blijkt dat alle contactmogelijkheden van de site zijn gehaald (contactformulier en telefoonnummers). Reden: “te druk”. Dus besluiten ze het gewoon onmogelijk te maken voor klanten. Via via 2 telefoonnummers achterhaald. Eerste vanwege drukte helemaal uit de lucht gehaald. Bij de 2e kreeg je een bandje ” het is erg druk, probeer het later nog eens”, waarna direct de verbinding wordt verbroken. Je kunt je voorstellen hoe geïrriteerd je dan raakt en je krijgt het idee dat je met een malafide partij te maken hebt.

    Vervolgens speciaal twitter aangemaakt om het via die weg te proberen. Daar wel snel reactie, en ook snel geregeld (binnen een uur). Daar wel nog mijn klacht neergelegd, 3 x raden wat, in een notendop, de reactie was “ja we hebben het druk”…..

    Al met al echt geen aanrader dus, als een bedrijf het expres onmogelijk probeert te maken voor klanten om contact op te nemen kun je ze dus niet vertrouwen. Je zult maar een met je webshop oid afhankelijk zijn van hen.

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit11111
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordeling11111

    waardeloos bedrijf, nooit toegankelijk. Willen alleen maar nieuwe klanten…service: 0
    helpen je nergens mee als je geen verstand van websites hebt.
    Ze verschuilen zich altijd met de woorden: we zijn nu te druk../ geen tijd voor nieuwe en bestaande klanten.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ik heb ze een ster gegeven maar dat is nog teveel.
    De helpdesk bij Strato geeft nergens antwoord meer op.
    Strato is niet bereikbaar en reageren niet op mails.
    Je hebt ze wel nodig…? Zijn ze FAILLIET…?

    Ooit, jaren gelden waren ze wel redelijk, maar zijn ze
    ronduir slecht. Richt elders je ruimte in en verhuis je
    domeinen. Gaat net zo snel.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Ik zie hun telefoonnummer gewoon op de site staan ! Ik lees veel negatieve verhalen…. Heeft iemand dan een andere optie ? Groet.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Had plannen………………..maar het is me wel duidelijk, beter iets beters!!!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Slechte klantenservice.
    Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
    Op de website staat geen telefoonnummer of email van een helpdesk.
    Je moet gaan googlen naar een telefoonnummer van strato.
    Dan is strato ook nog slecht bereikbaar.
    Er staat al een jaar lang op de website van strato dat het drukker is dan normaal. Volgens mij moet je dan extra personeel aannemen.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Mijn site ligt al dagen plat. Er wordt niet gereageerd op mijn emails en telefoontjes. Je kan bellen maar dan krijg je een bericht dat er door zeer grote interesse in de producten van Strato een grote drukte is en wordt je verzocht later terug te bellen. Dan wordt vervolgens de verbinding gewoon verbroken. Ik vind het asociaal om mensen zo gefrustreerd achter te laten.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Als web bureau zeer ontevreden over Strato, zeer onprofessioneel. Zijn alleen 9 to 5 aan het werk, reageren pas dagen later om e-mails, weinig geautomatiseerd en daarom overspoeld met support wat niet nodig is.

    Heb zelfs een keer om een verhuiscode gevraagd zodat ik de verhuizing kon voorbereiden. Annuleren ze direct het pakket en is de site offline! En dat terwijl het pakket nog meer dan een maand liep. En mij de schuld geven dat ik niet duidelijk was.

    Tip. Geef een paar euro per maand uit aan een beter hosting bedrijf, het is het waard.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Omdat mijn webshop pakket tijdens de testperiode niet goed bleek te funtioneren probeerde ik het pakket via hun site te annuleren. Dat lukte me niet. volgende ochtend maar een email gestuurd met opzegging. die werd afgewezen omdat het 1 dag na de testperiode was. Nu zit ik aan een contract van 1 jaar vast. kosten 480 Euro!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Nu een paar jaar klant, na meerdere storingen aan mijn VPS die niet mij schuld waren heb ik besloten de bende nu op te zeggen. Wat een prutsers…

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Geen woorden voor, ik neem 1 enkele simpele Windows VPS af maar krijg een gigantische en meerdere interfacen er voor terug, maar iets hierin kunnen aanpassen ho maar,

    Na 3 dagen wachten op antwoord tbv het verzoek om de VPS te upgraden kreeg ik als antwoord dat het niet kon, advies opzeggen en nieuwe (zwaardere) VPS aanvragen
    Dit heb ik dus gedaan, 16GB 16Cores (kon ik weer meer als een dag op wachten)

    Nu denk je wat te hebben maar is het nog steeds bagger, de 16 GB geheugen is volledige opgebruikt omdat ze hier Dynamic memory gebruiken mijn systeem moet het doen met een buffer van 200MB en de grap is dat hij juist probeert onder de 2GB te blijven en helemaal niet performt, want de storage is ook traag en van bufferen in het geheugen komt nu ook niks van.

    Troep Zooi, geen woorden voor, elke andere aanbieder die ik heb hadden astronomisch beter, dat strato de helft kost heb je dus niks aan want her perform maar voor een 5% tegenover andere hosting bedrijven.

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Wat een belachelijke webhosting.
    Het bedrag per maand is anders dan wat besteld heb, bovendien 7 mails gestuurd hierover, geen reactie. Contact ook nog eens lastig te vinden op te website

    1 ster is al een te hoge beoordeling. Lafaards.

  • Inhoud pakket33333
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Zo lang je geen support nodig hebt en enige kennis hebt werkt het technisch redelijk. Ik run 5 websites en performance is ‘redelijk’ voor deze prijs. Echter een van de sites werd gehacked. Strato blokkeert vervolgens niet alleen alles maar is ook volledig onbereikbaar voor het oplossen. Inmiddels vijf dagen verder krijg je alleen support medewerkers aan de lijn die zonder het probleem te kennen je informeren dat je eigen kennis ontoereikend is (knap zonder je te kennen en de aard van de hack bekeken te hebben) en dat de afdeling die het probleem behandelt niet direct benaderbaar is . Alle mailwisseling rond deze problemen vertraagd omdat men even een probleem met de eigen mailserver heeft….
    Uitbesteden van hosting doe je om je uptime te garanderen, maar doe dat maar niet bij Strato. Ben uiteraard op zoek naar een alternatief !

    Helaas kan ik die ene ster die ik bij support heb gezet niet wegkrijgen, want de eerste en enige keer dat ik support vroeg levert dit alleen ellende op. Deze ster is nog teveel.

  • Inhoud pakketNiet Beoordeeld
    Prijs/KwaliteitNiet Beoordeeld
    SupportNiet Beoordeeld
    Algemene beoordelingNiet Beoordeeld

    Dank voor alle reviews hier. Was voornemens een webshopje te maken met Strato maar na het lezen van al jullie ervaringen zoek ik nog wel even verder naar een betere partij.. Thanks!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support22222
    Algemene beoordeling11111

    Ik ben TELEURGESTELD. Strato heeft helemaal gefaald in het beschermen van mijn persoonlijke gegevens.

    Ik weet van het bestaan van WHOIS en vind het niet erg dat mijn peroonlijke gegeven worden getoond als iemand op mijn domeinnaam zoekt. Strato informeert je hierover in zijn privacyverklaring zij het heel summier. Maar wat ik niet wist, EN WAT STRATO WEL HAD MOETEN WETEN, was dat er websites/bedrijven zijn die een illegale dienst aanbieden de zogenaamde “reverse WHOIS lookup”, websites/bedrijven zoals: domaintools.com, whoisology.com, whoisxmlapi.com or who.is.

    Dit betekent dat nu iedereen zo’n website kan bezoeken, MIJN NAAM (!) als zoekterm invullen en zien waar ik woon, wat mijn telefoonnummer is, wat mijn emailadres is, welke domeinnamen ik bezit/bezat enz. Ik weet zeker dat de meesten van 1,5 miljoen klanten van Strato dit helemaal niet weten.

    Strato, de persoonlijke gegevens van je klanten worden misbruikt/verhandeld op het internet zonder hun toestemming, doe er iets aan! Ik heb je mijn gegeven niet toevertrouwd om ze te laten misbruiken op deze manier. Neem juridische stappen tegen de websites zoals domaintools.com!

  • Inhoud pakket11111
    Prijs/Kwaliteit11111
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Zeer slecht!!!
    Templates werken niet naar behoren. Heb al drie templates van strato geprobeerd en in alle drie zitten bugs in. Als ik de bug meld krijg ik wel gelijk van de service desk maar de bug verhelpen doen ze niet. Ik moet voor de vierde keer een nieuwe teplate kiezen.
    Verder doen ze ook niet wat ze beloven. Ze pretenderen 500 templates te bieden, maar hebben in totaal maar 10 templates met 50 verschillende kleurindelingen. Pure oplichting.
    Daarnaast werk de site sloom en is de afwerking zeer matig.
    Niet doen dus!

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit33333
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Ik raad iedereen aan om GEEN diensten van strato af te nemen. Ongelofelijk zeg, wat een drama is het bij deze partij.

    De diensten zijn niet betrouwbaar en de support is ronduit dramatisch en totaal niet professioneel.
    Met een beetje geluk wordt je e-mail binnen 5 dagen in behandeling genomen. Anders mag je gerust een week of 2 wachten.

    Nogmaals: Ga aub niet in zee met deze rotpartij. Ik heb hele slechte ervaring met strato gehad.

  • Inhoud pakket22222
    Prijs/Kwaliteit22222
    Support11111
    Algemene beoordeling11111

    Als professioneel webbureau raad ik af zaken te doen met strato. Veel acties zoals domeinnaam verhuizen loop via de service desk en die lezen niet je vragen maar sturen standaad antwoorden. Zelf hulp pagina’s zijn drama. Veel tijd aan kwijtgeraakt. Je kan dus ook niet even in het weekend wat zaken regelen. Domeinhosting toch maar via TransIP, iets duurder maar geweldige back-end. VPS via CloudVPS, lekker zelf regelen.

  • Inhoud pakket44444
    Prijs/Kwaliteit55555
    Support55555
    Algemene beoordeling55555

    Alles prima als je al een klein beetje ervaring met webhosting heb.

    Ik had een vraag opgestuurd naar de klantenservice en binnen 24 uur een uitgebreide uitleg. Helemaal top!

Plaats hier je eigen ervaringen met deze webhost

Geef voor ieder onderdeel een beoordeling van 1-5 sterren en licht vervolgens je ervaringen toe in het tekstvak. Klik tenslotte op "Voeg review toe".

Beoordeling en toelichting:

Inhoud pakket
Prijs/Kwaliteit
Support
Algemene beoordeling

© Copyright 2008-2017 WebhostingReviews.nl · Disclaimer en privacybeleid